בשנת 2020 נרצחו 19 נשים על ידי בני זוגן ומתחילת שנת 2021 נרצחו שבע נשים נוספות, כולן קורבנות של אלימות במשפחה, תופעה שעל פי גורמי רווחה החמירה בימי הקורונה.
2 צפייה בגלריה
שי חזן
שי חזן
שי חזן
( צילום: קובי קואנקס)
קראו גם:
כשדיאנה דדבייב נרצחה בפברואר 2021 המוזיקאי החולוני, שי חזן (35), החליט שהוא כבר לא יכול לשתוק. "הסיפור של דיאנה דדבייב זיכרונה לברכה פילח לי את הלב. איך יכול לקרות מצב שבו גבר מחליט לקחת את החיים של אשתו? לא משנה כמה לא טוב להם. זה פשוט זעזע אותי. לצערי יש עוד אלפי זוגות שחיים תחת אלימות מצד בן או בת הזוג".
חזן מדבר מדם ליבו. בימים אלו הוא ובן זוגו נאבקים על מנת להיכנס להליך פונדקאות ולהביא ילד לעולם. "במקרה של דיאנה יש ילדים שככל הנראה חזו ברצח הנורא והראש לא מסוגל לעכל את זה. אני נאבק כדי להביא ילד ולהקים משפחה ויש אנשים שפשוט רוצחים את בנות הזוג שלהם ואת הנשמה של הילדים שלהם. יש כאן יצור חי כל כך חשוב ומשמעותי, אבל אין טיפת הערכה אליו".
חזן בוגר בית הספר למוזיקה "רימון", מוכר בעיר כמורה למוזיקה ועובד בימים אלו על אלבום בכורה, מתוכו כבר שוחרר הסינגל הראשון "קורן".
2 צפייה בגלריה
דיאנה דדבייב ז"ל
דיאנה דדבייב ז"ל
דיאנה דדבייב ז"ל
( צילום פרטי)
בהשראת האירועים הקשים האלו חזן כתב את השיר "זו היא את" בהפקה המוזיקלית של ניר יצקן, השיר הושק בימים אלו וכבר זכה לאלפי ציפיות.
"המילים בקעו מתוכי בתחילה בשל המקרה של דיאנה דדבייב", אומר חזן, "ואז בשמיעה נוספת של הסקיצה הבנתי שיש הרבה נשים שחוות אלימות, לכן החלטתי לתת לשיר פן יותר אופטימי, שייתן כוח ואומץ לאותן נשים לקום, ללכת ולהציל את עצמן".
בשיר מבקש חזן לתת כוח לנשים שחוששות לקום ולעזוב סביבה רעילה ואלימה, הוא כותב:
תשתגעי, תחשפי שיניים //
זה אצלך בידיים //
שום דבר לא יעצור אותך //
ומייחל שמי שצריכה לשמוע את קריאת ההשכמה הזאת תקבל אותה ותתחזק.