תוצאות בחירות 2024 בחולון הפתיעו רבים. חלק ניכר מהסקרים ניבאו כי ראש העירייה הוותיק של חולון, מוטי ששון, ינצח גם הפעם, כפי שעשה ב-31 השנים האחרונות. אחרים סברו ששי קינן יגרוף כמות מכובדת של קולות, כזו שתספיק לסבב שני מול ששון. כאשר הצפי היה שאז יתאחדו שאר המתמודדים לצד ששון, והוא שוב ינצח. כל התחזיות הללו התבדו.
3 צפייה בגלריה
המתמודד לראשות עיריית חולון, שי קינן, הגיע להצביע
המתמודד לראשות עיריית חולון, שי קינן, הגיע להצביע
שי קינן. איך הוא ירכיב קואליציה?
(צילום: פרטי )

אחוז ההצבעה הנמוך בחולון שעמד על 43.6 אחוז בסופו של יום הבחירות, לימד כי רק כ-71 אלף תושבי חולון, מתוך 165,189 בעלי זכות בחירה, הם אלה שהכריעו את התוצאות בעיר. לאחרים כנראה לא היה מספיק אכפת והם העדיפו לבלות את היום במקומות אחרים ולא הגיעו לקלפי. הנתון הזה אינו כולל את המעטפות הכפולות שיגיעו מאוחר יותר (קולות החיילים).

קראו גם:

בסופו של דבר, קינן גבר על המתחרים ברוב גדול מאוד, אבל החיים הקשים מתחילים עכשיו. הרכב חברי המועצה שנבחרו יהיה מאתגר במיוחד עבורו.

האתגר של קינן


הסיעה שהוא עומד בראשה, "חולון מתחדשת" – הנתמכת על ידי הליכוד, היא השנייה בגודלה במועצה ומרכיבה כ-16.4% מהקולות. הסיעה של מורן ישראל "צעירים פלוס" היא זו שזכתה לרוב הקולות - כ-22.9% אחוז, וחבריה יהוו את הרוב סביב שולחן המועצה.
בהנחה שסיעתו של מורן ישראל תאחד כוחות עם הסיעות הנוטות שמאלה ומרכז: "אמת" בראשות מוטי ששון (9.9%), חוזה חדש לחולון (2.9%), יחד (5.3%), יש עתיד (2.6%), תקווה חדשה (3.4%) וחולון חופשית (1.2%) – אזי הגוש הזה מרכיב כ-50.9% מהמועצה.

3 צפייה בגלריה
מורן ישראל
מורן ישראל
מורן ישראל לא יהיה ראש העיר, אבל השיג רוב במועצה
(צילום: קובי קואנקס)

לעומת זאת, הסיעה של קינן, כאמור 16.4%, ביחד עם מחל הליכוד (9.6%), ש"ס (13%) הציונות הדתית (3.5%) – הנחשבות לסיעות ימניות ושמרניות יותר, ומהוות פחות מ-43% מהמועצה.
בעוד הנוכחות של הליכוד מאוד התחזקה בבחירות בחולון – אם מחשבים את הסיעות של קינן ומחל יחדיו, השמאל בחולון התפוצץ לרסיסים רבים ובאחוזים קטנים של סיעות קטנות, וזהו מה שבעצם גרם להפסד של ששון ושל מורן ישראל בבחירות הנוכחיות – שניהם רצו על אותו טיקט ומצע פוליטי (יחד עם ענת כינורי וניסן זכריה).

3 צפייה בגלריה
תוצאות ביניים בבחירות למועצת העיר בחולון
תוצאות ביניים בבחירות למועצת העיר בחולון
תוצאות ביניים בבחירות למועצת העיר בחולון
(צילום מסך: אתר משרד הפנים)

התוצאה: הרכב המועצה יהיה בר-מניפולציה, בהתאם להבטחות ולתפקידים שונים, אולם לאורך זמן – היציבות השלטונית של קינן תצטרך להוכיח במעשיו כמנהיג, ולא בזכות הישרדותה הרעועה של מועצת העיר.