ביום חמישי האחרון, יצאה עמליה, בת 85, המתגוררת במרכז חולון, כמידי שבוע ליום הקניות השבועי שלה. היא לא תיארה לעצמה שהוא עלול היה להסתיים במפח נפש גדול.
2 צפייה בגלריה
עמליה. אנשים טובים באמצע הדרך
עמליה. אנשים טובים באמצע הדרך
עמליה. אנשים טובים באמצע הדרך
(צילום: פרטי)
"מצד אחד הייתה לי עגלה נגררת ומצד אחר היה לי תיק עם הרבה מאוד ריצ'רצ'ים שנפגשים למעלה. בסיבוב הקניות הקבוע שלי עברתי בחמש תחנות, ובדיוק סיימתי לקנות דגים לחג, כשצלצל הטלפון הנייד", מספרת עמליה. "כנראה שהוסחה דעתי, כי הייתי צריכה לפתוח את התיק ולהוציא דף ועט כדי לרשום מה שביקשו ממני. כשסיימתי את השיחה, כבר המשכתי לביתי הסמוך".
עמליה מספרת כי ברגע שעלתה לביתה פתאום החל לצלצל הטלפון בבית, ועוד לפני שהספיקה לפרוק את הדברים או לשים את הדגים במקרר. "שלום אני מדבר עם עמליה?", היא הופתעה לשמוע: "מדבר אסף, מצאתי עכשיו את פנקסי הצ'קים שלך זרוקים ברחוב".
לדבריה, "באותו הרגע הלב שלי התחיל לדפוק. הייתי בטוחה שאקבל התקף לב. מיד שאלתי אותו היכן הוא, וסיפר כי הוא נמצא על רחוב ז'בוטינסקי, וכי אין לו הרבה זמן כיוון שהוא ממש עוד רגע נכנס לפגישה. אמרתי לו שאני ממש יורדת עכשיו לכיוונו. אבל איך שהתחלתי לצאת מן הבניין, מסתבר שהוא הספיק גם לעשות חלק מן הדרך לכיווני".
אסף, מבלי לדעת את גילה המכובד של עמליה, הלך ממש עד סף ביתה כדי לסייע לה, ונתן לה שקית ובתוכה פנקסי הצ'קים.

2 צפייה בגלריה
אסף חיון. גילה את הפנקסים ברחוב
אסף חיון. גילה את הפנקסים ברחוב
אסף חיון. גילה את הפנקסים ברחוב
(צילום: פרטי)

"אני חיה בעיר חולון מעל 60 שנה, וזה אחד המקרים הכי נעימים שהיה לי פה. גיליתי את הצד היותר מעודד, של הישראלי היפה", מספרת עמליה, "אני בכלל לא הייתי מודעת שהפנקסים נפלו או נעלמו, כנראה כשהרוכסן היה פתוח כדי להוציא כלי כתיבה. ופה, מתקשר אדם מיוזמתו, ולא רק שמביא לי את הצ'קים, אלא אף טורח ללכת לקראתי ולמסור לי הפנקסים".

קראו גם:

בבדיקה של מיינט חולון, נמצא כי אסף חיון (49) מבאר שבע הוא האזרח טוב הלב שסייע לעמליה: "עברתי במקרה אצל לקוח שלי ומצאתי על הרצפה זרוקה שקית עם פנקס צ'קים", הוא מספר ומוסיף: "מיד שיערתי שזו אישה מבוגרת, כי כתוב מספר טלפון ישן של בזק, ולא טלפון נייד. מיד הרמתי לה טלפון ועדכנתי אותה, וכמובן פסעתי לכיוון ביתה – שלא היה רחוק. אני מאוד שמח שיכולתי לסייע לה".
"עוד לא אבדה תקוותנו", מסכמת עמליה, שהיתה סוכנת נסיעות במשך 50 שנה, "יש אנשים ישרים במדינה – יותר מכל מדינה אחרת שהכרתי. לצערי הרב, באותו הרגע לא מצאתי ממש מילים חמות להודות לו. אז תודה לך אסף, וכן ירבו אנשים כמוך".