הקורקינטים החשמליים פרצו אל חיינו בסערה בשנים האחרונות. המטרה הראשונית הייתה לאפשר אמצעי תחבורה קל ונוח שגם שומר על איכות הסביבה. בפועל, הקורקינטים החשמליים בחולון הפכו לעיתים קרובות למטרד, במיוחד כי הם "משתלטים" גם על המדרכות ורוכביהם לא תמיד מקפידים על כללי התנועה בכבישים. מתחילת השנה כבר נרשמו שתי תאונות קורקינט (אחד פצוע קשה ואחד קל), ובמהלך 2023 היו 18 תאונות קורקינט (מתוכן 2 נהרגו).
2 צפייה בגלריה
קורקינט חשמלי
קורקינט חשמלי
הודעה חשובה לבעלי הקורקינטים החשמליים
(צילום המחשה: canva)

עתה מודיעה עיריית חולון שתתחיל לאכוף את הנושא - ומשנה נוהל חשוב שעומד לצאת לדרך כבר ב-1 באוגוסט הקרוב:
"החל מיום חמישי, 1.8.24 - חובה על פי חוק להתקין לוחית רישוי על קורקינטים ואופניים חשמליים. בני 16 ומעלה, שעברו תיאוריה או מחזיקים ברישיון, יחוייבו בכך. התקנת לוחית הרישוי היכנסו למערכת Mobility - רשמו את כלי התחבורה הקל שלכם. לאחר שקיבלתם מספר להנפקת לוחית רישוי, הנפיקו בפועל לוחית רישוי באחת מתחנות ההטבעה. הצמידו את לוחית הרישוי לכלי".

קראו גם:

המשמעות היא שהחל מחודש הבא, 01 באוגוסט 2024, פקחי העירייה והשוטרים העירוניים יוכלו לאכוף עבירות תנועה של הרוכבים על המדרכות באופן מאסיבי, בין השאר באמצעים אלקטרוניים. לוחית הרישוי תאפשר זיהוי מהיר של הרוכב, והופ - הקנס כבר יגיע בדואר.

2 צפייה בגלריה
קורקינט חשמלי
קורקינט חשמלי
קורקינט חשמלי. בקרוב חוק חדש בחולון
(צילום המחשה: canva)

כיום פועלות בחולון ארבע חברות קורקינטים, שמותר להן להפעיל עד 250 כלים לכל חברה. בפועל קיימים בעיר בכל יום נתון בממוצע כ-800 כלים, 200 כלים לכל חברה על בסיס שיקול דעתה של החברה המפעילה. לעירייה אמנם אין נתונים רשמיים לגבי כמה קורקינטים פרטיים (שאינם שיתופיים אלא בבעלות תושבים פרטיים יש בעיר), אך לפי נתוני ערים אחרות בישראל – כ-80% מהקורקינטים הם פרטיים. משמע, כ-5,000 קורקינטים נוסעים ברחובות חולון.
בסופו של דבר, גם חולון הופכת לעיר שבנויה לדו-גלגליים, ועדיין סוללת מסלולים ייעודיים לרוכבי הכלים החשמליים. אורך שבילי האופניים הסלולים נכון להיום באזור חולון עומד על כ-17 קילומטרים. עד שנת 2030 מתכננת עיריית חולון להכפיל את אורך שבילי האופניים.