הוועדה המקומית לתכנון ולבנייה חולון אישרה אמש (ראשון) את עדכונה של תוכנית המתאר הכוללנית ח/2040 ואת התוכנית להתחדשות עירונית במתחם שדרות קוגל (ח/650) והעברתן להפקדה בוועדה המחוזית.
בעיריית חולון מסבירים כי "מטרת תוכנית המתאר, ליצור מסגרת תכנונית גמישה שתאפשר את פיתוחה של חולון. התכנון המעודכן כולל יכולת תגובה של העיר לשינויים, מסגרת ליצירת חוסן עירוני אל מול מצבי אי ודאות ושינויי האקלים, חיבוריות טובה לסביבה המטרופולינית, קישוריות חזקה בתוך העיר ומסגרת מיטבית לקידום תכנון עירוני מגוון".
3 צפייה בגלריה
מתחם קוגל העתידי
מתחם קוגל העתידי
מתחם קוגל העתידי
(צילום: viewpoint)
קראו גם:
ברחובות המתחם החדש עוברת מערכת הסעת ההמונים (רכבת קלה ומטרו) והתחבורה הציבורית ובהתאם לכך, מספרים בעירייה, גם אופי הבינוי לאורכם. מקומות בעיר שמתאפיינים בתמהיל שימושים מגוון ובבנייה מרובה יהיו לצד טבע עירוני ייחודי כגון פארק החולות בדרומה של העיר. בתוך שכונות העיר יישמר ה"אופי החולוני".
תוכנית חשובה נוספת שאושרה אמש בישיבת הוועדה המקומית לתכנון ולבנייה היא התוכנית להתחדשות עירונית במתחם שדרות קוגל ח/650 והעברתה להפקדה בוועדה המחוזית. "שדרות קוגל מהוות את הכניסה הראשית של העיר ובאזור זה מתוכנן לעבור הקו הירוק של הרכבת הקלה, אשר ישנה את התוואי כפי שמוכר לנו היום (כבישים, עצים ורוחב מדרכות). לאור זאת, הוחלט לקדם התחדשות עירונית של האזור, אשר תכלול חשיבה מחדש על אופי המקום וכלל השימושים המתייחסים לאיכות חיים עירונית", מסבירים בעירייה.
3 צפייה בגלריה
שדרה רחבה. מתחם קוגל
שדרה רחבה. מתחם קוגל
שדרה רחבה. מתחם קוגל
(הדמייה: viewpoint)
עוד מוסיפים בעירייה כי התוכנית תאפשר את חידוש הבניינים ושיפור התשתיות באמצעות פינוי -בינוי של 840 דירות שיכון ותיקות ובנייתן של יחידות דיור חדשות. בנוסף, יוקצו שטחי מסחר, משרדים ומבני ציבור. התוכנית תאפשר החלפה וחידוש של כלל התשתיות העירוניות. כמו כן יוקצו שטחים ציבוריים פתוחים, יתוכננו צירי הליכה נגישים ומותאמים להולכי רגל, יתווספו שבילי אופניים ותתאפשר נגישות לרכבת הקלה.
3 צפייה בגלריה
תכנית המתאר
תכנית המתאר
תכנית המתאר
(באדיבות גוטמן אסיף אדריכלים)
ראש העיר מוטי ששון: "מתאר העיר לשנת 2040 מציב יעדים שאפתניים וחדשניים ולכן פיתוח העיר באופן אחראי, תוך מתן מענה לחיי התושבים בהווה ושמירה על העיר והסביבה לדורות הבאים, הם משימה מורכבת. אני משוכנע שהצלחנו במשימה. אין מדובר בתוכנית רגילה, זוהי תכנית שמותאמת לאופי הייחודי של חולון תוך זיהוי הפוטנציאל של העיר ובהתבסס על הישגי העיר כפי שבאו לידי ביטוי בשנים החולפות. השדרה הקהילתית בקוגל משקפת היטב את החזון העירוני לחידוש המרקמים הוותיקים וזאת מבלי לפגוע בערכי הטבע הקיימים ותוך העלאת איכות חיי התושבים. התכנון במקום הזה מאפשר לאזן בין האינטרסים השונים ולדאוג גם לדורות הבאים".
כל העדכונים - חדשות חולון