הורים לילדי אחד הגנים בחולון, המצויים בעימות עם צוות הגן, דורשים שלא להשיב בשנה הבאה את גננת הגן שיצאה לשבתון.
1 צפייה בגלריה
גן ילדים,
גן ילדים,
יחסים טובים עם הגננת המחליפה
(צילום המחשה: shutterstock)
קראו גם:
במינהל החינוך בעירייה לעומת זאת לא רואים בכך בעיה.
הבעיות בגן החלו לפני תקופה, אז טען הצוות כי חלק מההורים נהגו כלפיהם באלימות כאשר ביקשו להכניס את ילדיהם לגן אחרי השעה 8:30. לטענת ההורים הם נהגו בצורה מכובדת אך בצוות טענו כי הם פלשו לגן, ועל כן הוחלט בשיתוף הסתדרות המורים להשבית את הגן לשעה אחת.
באותה תקופה נעדרה הגננת הקבועה לעיתים קרובות מסיבות אישיות דבר שהוביל לסגירת הגן בשני מועדים בגלל מחסור בצוות. לטענת ההורים, הם גילו על כך רק כשהגיעו למקום ומצאו שהגן סגור.
השנה החליטה הגננת לצאת לשבתון.
ההורים מספרים כי בין הילדים לגננת החדשה יש יחס חיובי ואוהב, ועל כן הם ביקשו שתישאר לעבוד במקום. "הגננת הנוכחית עשתה עבודה מדהימה בגן, השיבה את אמון ההורים ויצרה סביבה נעימה ומקדמת. לא ברור מדוע רוצים להחזיר לנו גננת שהיו איתה כל כך הרבה ויכוחים ואי נעימויות, גננת שנעדרה הרבה דבר שפגע בשגרת היום של ילדים. מה ההיגיון בזה?".
ההורים פנו למינהל החינוך בעירייה, אך שם השיבו להם כי עם סיום שנת השבתון אין כל מניעה להשיב את הגננת לעבודתה, בפרט בימים בהם קיים מחסור בעובדי הוראה מנוסים.
"זה אבסורד, מחזירים אותה רק בגלל עניינים שלהם ולא בגלל טובת הילדים. לצערנו בקרוב תיפתח ההרשמה לגני עירייה, אבל עד הרגע האחרון אנחנו לא יודעים מה קורה איתנו. מצד אחד אנחנו לא רוצים לעזוב גן טוב ומצד שני חוששים לרשום ולגלות שבשנה הבאה הכל משתנה בחזרה".
מעיריית חולון נמסר בתגובה: "בקשת ההורים אינה מקובלת שכן זכותו של כל עובד לחזור למקום עבודתו בתום שנת שבתון, אלא אם כן הוא החליט אחרת. בתקופת הרישום ייפתחו להורים מספר אופציות לרישום וזכותם לבחור באחד מהגנים בהתאם לגיל. מבחינת המינהל הגננת ראויה לנהל גן וזכותה להמשיך ולהיות גננת בגן תישמר ועניין זה נתון אך ורק להחלטתה. היא תקבע באם היא כשירה לחזור לעבודה או לא מבחינה בריאותית בהתאם להנחיות הרופא התעסוקתי".