בתוכנית "מצוינוער" של המכון הטכנולוגי HIT בחולון, גילו להפתעתם כי דווקא בימי הקורונה עלה הביקוש לתוכנית, במסגרתה תלמידי חטיבה ותיכון לומדים לתואר ראשון.
"התקופה הזו היא הזדמנות חד־פעמית", אומר ראש התוכנית שי גול. "אין חוגים, אין מפגשים עם החברים, אין משחקי כדורגל אחר הצהריים, ובני הנוער מנצלים זאת לטובה. אני לא יודע אם זה בגלל שהקורונה כפתה עליהם להישאר בבית, או ההבנה שעכשיו יותר מתמיד חשוב לרכוש מקצוע טוב לחיים".
1 צפייה בגלריה
"לעסוק בתכנות". עדן אליהו
"לעסוק בתכנות". עדן אליהו
"לעסוק בתכנות". עדן אליהו
(צילום: קובי קואנקס)
דניאל זבולונוב (14), תלמיד כיתה ט' בבית ספר אורט, החל השנה ללמוד תואר ראשון במתמטיקה שימושית, ובזמן שרוב התלמידים מתקשים ללמוד בזום, עבורו מדובר בהקלה. "קל יותר ללמוד ככה, כי אין הסחות דעת. אני יותר ממוקד. אני לומד במגמת מופ"ת ומסיים את הבגרות במתמטיקה בסוף י'. מבחינתי חבל לבזבז זמן וכדאי לנצל את התקופה כדי לקדם את עצמי. אני רוצה לעסוק בתחום הפיננסי והתואר הזה יאפשר לי לעשות זאת".
קראו גם:
גם עדן אליהו (14), תלמידת כיתה ט' בגימנסיה "קציר", שלומדת תואר ראשון במדעי המחשב, רואה בלמידה בזום יתרונות. "אני גרה רחוק מבית הספר ומהמכללה. במצב הזה אני מסיימת את הזומים של בית הספר ומיד מתחילה ללמוד לקורס. אני לא מבזבזת זמן על הליכה ממקום למקום".
אליהו, לדבריה, מתגעגעת מעט ללמידה בכיתה רגילה: "ברור שהאנושיות חסרה לי. אני מכירה בקושי ארבעה תלמידים מהקורס לתואר וכל הזמן מנסה לזכור קולות, אבל זה המצב עכשיו ואני מנצלת אותו לטובה. אני יודעת שרוב הילדים בגילי מעדיפים לבלות מול משחקי מחשב וטלוויזיה. אני חולמת לעסוק בתכנות, אז אני מתאמצת בשביל החלומות שלי".
לעדכונים - חדשות חולון