הפגנות הדגלים השחורים ממשיכות להתקיים, בין היתר גם ברחבת "מדיטק" חולון, ולא פעם נאלצים המפגינים להתמודד עם קריאות נאצה, קללות ולעתים אף תקיפות פיזיות.
1 צפייה בגלריה
החשודים בתקיפה
החשודים בתקיפה
החשודים בתקיפה
(צילום פרטי)
קראו גם:
בחודש ינואר רוססו מספר מפגינים בגז מדמיע, ולטענתם הם הצליחו לתעד את מבצעי המעשה, ואחד מהמפגינים אף שוחח עימם בניסיון להבין את המניע.
באותו זמן מפגין אחר הזעיק את המשטרה, ותוך זמן קצר הגיעה ניידת, אך הצעירים נמלטו מהמקום.
"אמרתי לשוטר לאן הם ברחו והם מיהרו אחריהם", סיפר אחד המפגינים. "הם תפסו אחד מהם ובהמשך סיפרו לי שנמצא בחזקתו גז מדמיע. אני חייב לציין שבכל פעם שהגיעו שוטרים לשטח הם התנהגו בצורה מאוד מקצועית והיו נהדרים. גם כשהגעתי לתחנה להגיש תלונה והעברתי את הצילומים הודו לי והתנהגו בצורה מקצועית ואדיבה. היה ברור לי שהם מבינים את הסיטואציה".
למרות זאת, הוא הופתע לדבריו לגלות כי לאחרונה התיק נסגר בנימוק של חוסר ראיות. "הייתי המום מההחלטה וזה מאוד מתסכל. הרי גם הוא וגם חבר שלו נתפסו. מצאו את הגז המדמיע ואני בפירוש העדתי שזה הם, ואף הצגתי צילום, אז אילו ראיות חסרות? אנחנו שומעים על הרבה מקרים שמפגינים מותקפים, אבל בחולון היתה תחושה אמיתית שהשוטרים שומרים עלינו ומבינים את המצב. לא חשבתי שזה ייגמר ככה. אמרו לי שאני יכול לערער, אבל אני לא מבין למה עוד צריך לערער. הרי זה לא עניין של נקמה אישית, אלא חוק שיש לשמור עליו ואכיפה שמטרתה לשמור על האזרחים וגם למנוע מקרים דומים בעתיד".
מהמשטרה נמסר בתגובה: "משטרת ישראל ניהלה את החקירה במקצועיות במטרה להגיע לחקר האמת, תוך בחינה קפדנית של העדויות והממצאים, שאינם עולים בקנה אחד עם המתואר בפנייה. ככל שיש למגיש התלונה השגות בדבר סגירת התיק, הוא רשאי להגיש ערר באפיק הקבוע בחוק".