חשבון המים הגיע והסכום המופיע בו גבוה הרבה יותר ממה שהיה בעבר? אתם לא לבד. בשבועות האחרונים הוצפו הקבוצות המקומיות של חולון ובתלונות מצד תושבים הטוענים לחשבון מים שתפח באופן פתאומי. מי אשם בעלייה? והאם אפשר למנוע את זה בחשבון הבא? בדקנו.
1 צפייה בגלריה
מי השתייה בטוחים
מי השתייה בטוחים
הקורונה השפיעה גם על צריכת המים
(צילום אילוסטרציה: pixabay)
קראו גם:
"לאחרונה פנו אלי הרבה אנשים מחולון בנושא חשבון המים שלהם, והתחלתי לברר עבורם", מספר תושב חולון ומנהל קבוצת הפייסבוק 'נבחרת הצדיקים' ו- 'תשאל אינסטלטור', פיני ביתשו.
מה גילית?
"הרבה אנשים חשבו שיש להם נזילה אבל בפועל הכל היה תקין וגם השעונים עובדים כרגיל. פניתי לתאגיד מי שיקמה ושם הציגו בפני נתונים שמראים כי הסיבה להתייקרות היא שהצריכה בפועל פשוט גדלה".
גם כאן, לפי הסבר התאגיד, אשמה הקורונה. כניסת הנגיף לחיינו הביאה שינוי באורח החיים - אנשים שוהים יותר בבית, חלקם בשל פיטורין או חל"ת, אחרים עקב בידוד או הפחתה ביציאות מהבית על מנת לשמור על הבריאות והימנעות מהידבקות.
מחקר אמריקאי מצא כי השימוש במים לצורכי מגורים עלה ב 21% לעומת אותן תקופות בשנה המקבילה. המחקר מפרט כי בתקופה המדוברת הייתה עליה של 21% בשימוש בכיור, עליה של 20% בהדחות מים באסלה, עליה של 16% בשימוש במקלחות ועליה של 3% בשימוש במכונת הכביסה.
ומה קורה בחולון?
מנתוני צריכת המים של "מי שיקמה, נמצא כי בין החודשים 1-6/2020 לעומת התקופה המקבילה בשנה שעברה, הייתה עליה של כ- 7% בצריכת מים למגורים ואילו מנגד, בצריכת מים במגזר הציבורי ובעסקים, הייתה ירידה של 24%. נתונים אלו לא כוללים את חודשי הקיץ והחופש הגדול בהם באופן מסורתי יש עליה בצריכת המים.
העלייה בצריכת המים מתבטאת בחשבון המים הסופי מאחר ובישראל המדינה קבעה כי כל נפש זכאית ל- 7 קוב מים לחודשיים, בתעריף נמוך, כל מה שמעבר לכך מחויב בתעריף גבוה יותר.
כך למשל, מציגים ב"מי שקמה" תרחיש של משפחה בת ארבע נפשות שצורכת 30 מ"ק בחודשיים, החשבון שלה יהיה 28 מ"ק בתעריף נמוך ו-2 מ"ק בתעריף הגבוה. כעת, מאחר והמשפחה נמצאת יותר בבית הצריכה עלתה ל-35 מ"ק, וכעת היא משלמת עבור 7 קוב בתעריף הגבוה. הצריכה גדלה, וגם החשבון.
עם זאת במידה והחיוב אכן חריג בגובהו ממליץ ביתשו לבצע בדיקה: "במידה וצריכת המים שלכם עלתה באופן משמעותי ואינה תואמת את המציאות תבדקו בעצמכם שאין לכם נזילה בדוד המים או באסלה, אם אין נזילה מומלץ להזמין איש מקצוע שיתקין אל חוזר לפני מד המים, זה הפתרון ב-90 אחוז מהמקרים אך לצערי רבים לא יודעים זאת. במקביל אני מזמין את כל מי שנתקל בבעיה להיכנס לקבוצת הפייסבוק נבחרת הצדיקים ולהתייעץ איתנו בכל בעיה".
לעדכונים נוספים היכנסו לחדשות חולון