כבר גיליתם את המסר הסודי שהוחבא בציור במגרש בקריית שרת בחולון? הצייר שלומי ישראל ידוע בציוריו הקסומים והאותנטיים. לאחרונה הוא עיטר את מגרש הספורט של קריית שרת בחולון בציור יפהפה של שחקן כדורגל ו"החביא" בתוכו סוד.
1 צפייה בגלריה
"הילדים התרגשו". הציור בקריית שרת
"הילדים התרגשו". הציור בקריית שרת
"הילדים התרגשו". הציור בקריית שרת
(צילום: שלומי ישראל)
קראו גם:
"אני תמיד מחביא לב בתוך כל ציור", הוא אומר. "לא יכול לחשוב על צורה יותר כיפית, אז הזמנתי את הילדים למצוא אותו. את הרעיון לציור קיבלתי מהאווירה במגרש, ואחד הילדים שמשחקים גם הצטרף לעזור לי. אני תמיד אוהב לשתף את הסביבה ביצירות שלי. כל מי שעובר מסתקרן ושואל ואני מציע לו מכחול. היום יש מודעות גדולה לחשיבות של ציורי רחוב. כשתושב יוצא לנוף האורבני הוא מחפש קצת צבע ויופי בעיניים, וציורי רחוב הם דרך נהדרת לבטא את זה".
למרות מזג האוויר הגשום, ישראל סיים את הציור בארבעה ימים בלבד. "ציירתי על מקלט מרובע עם קווים ישרים, אז הקפדתי שבציור יהיו הרבה אלמנטים עגולים. בכלל, מגרש כדורגל הוא דבר מאוד מרובע, במבנה, בשער, בכל דבר, אבל הכדור בסופו של דבר עגול".
בעבר צייר ישראל על חומות "מקווה ישראל" ציור ענק ומרהיב של פרות בטבע, אך תוך זמן קצר הוא הושחת על ידי פעילים טבעוניים. למרות זאת, הוא לא חושש מוונדליזם.
"ברור שקצת חורה לי שהורסים אמנות, אבל לא כעסתי, כי גם מי שמצייר על היצירות שלי מבקש להביע את עצמו. בעבר גם היה לי ציור של פוליטיקאי, שהושחת על ידי אדם שהתנגד לו. זאת הייתה הדרך שלו להביע את עצמו. כשציור שלי הושחת ליד בית ספר באילת, מצאתי את הילד שעשה את זה וביקשתי ממנו לעזור לי לתקן, לא כאקט חינוכי, אלא כי הבנתי שהילד הזה רצה להשמיע את הקול שלו.
"אני מבין את זה. כל החיים אומרים לילדים שאסור לצייר על דברים ציבוריים ופתאום הוא ראה שאני עושה את זה, לכן גם בציור בקריית שרת היה חשוב לי לשתף את הילדים. הם באו, נגעו בציור ומאוד התרגשו ממנו. ילדים אוהבים ציורים וצריך לאפשר להם להשמיע את קולם".