הורים לילד הלומד בגן של החינוך המיוחד בחולון הגישו תלונה במשטרה נגד גננת מחליפה בגן של בנם, והציגו הקלטה בה נשמעת אשת החינוך כשהיא מעודדת לכאורה ילד אחד להכות ילד אחר. במינהל החינוך סרבו להחליף את הגננת בטענה למחסור באנשי צוות.
1 צפייה בגלריה
.
.
משתמשת בחדר חושך
(צילום המחשה: shutterstock)
קראו גם:
הורים החדירו את מכשיר ההקלטה לגן לאחר שחשדו כי במקום מתרחשים דברים לא תקינים.
בהקלטה, שהועברה לכל הגורמים הרלוונטיים, נשמעת אשת הצוות כשהיא מנסה להעביר פעילות בעוד אחד הילדים מפריע לה. תחילה היא אומרת: "שב יפה, אתה לא תשתתף, אני לא אשתף אותך, חבל". לאחר מכן הילד ככל הנראה היכה ילד אחר, והגננת אמרה לו: "תחזיר לו... חזק... חזק".
לאחר מכן נשמעת אישה נוספת מורה לילד לשבת לבדו, כאשר שתיהן חוזרות על שמו של הילד מספר פעמים. עוד טענו ההורים כי הגננת המחליפה משתמשת בחדר חושך, נוהג שבעבר היה מקובל וכיום אסור, במסגרתו הגננת מכניסה ילד שמשתולל לחדר חשוך עם מנורת לילה.
"זה דבר אסור, והגננת הקבועה אמרה שזה כנראה נעשה בשוגג והיא התחייבה לא לעשות זאת שוב. לא קל לדעת שדברים כאלה קורים בגנים שלנו וכולם ממשיכים כרגיל".
כיוון שמדובר בקלטת שמע, ולמרות המילים הטעונות, לא ניתן לדעת בוודאות מה בדיוק קרה בגן, ועל כן ההורים החליטו להגיש תלונה במשטרה ולהעביר את המידע גם למינהל החינוך בעירייה.
לטענת ההורים, במינהל החינוך קיימו עימם שיחת זום, אך בשורה התחתונה הובהר להם כי הצוות ממשיך לעבוד כרגיל.
"בהתחלה ההורים ממש סערו, ברמה שחשבנו שמשביתים את הגן, אבל אחר כך הם נבהלו", אומרת אשת חינוך שמלווה את המקרה. "אמרו להם בפרצוף ‑ 'אין צוות, אין לימודים'. זה גן חינוך מיוחד ואלה הורים שכבר שנתיים לא עובדים סדיר בגלל הקורונה".
מהעירייה נמסר: "במינהל החינוך התקבלה פנייה מהורי הגן לגבי אמירה בלתי הולמת של אשת צוות. הנושא נבדק ומטופל במלוא הרצינות ע"י הפיקוח במשרד החינוך, מינהל החינוך העירוני והצוות המקצועי מטעם המתי"א. בנוסף, התקיים מפגש עם ההורים. מאחר שמדובר באירוע בודד, בעירייה הגיעו למסקנה שאין מקום לדאגה לגבי העתיד שכן השיח המקצועי שנעשה סביבו הבהיר את הדברים".