רעש, לכלוך ופקקים הם חלק מהנדוניה שהביאו איתן עבודות הרכבת הקלה לעיר חולון, אבל לא תמיד חשים התושבים שהקברניטים עושים את המאמץ הנחוץ כדי לאפשר להם מינימום פגיעה. כחלק מהמאמץ מבקשים תושבים להאריך רמזורים בצירים בעייתיים. הבולט שבהם הוא ציר פיכמן, שצומצם לנתיב אחד ומתוכנן להישאר כך תקופה ארוכה. כתוצאה מהשינוי בכל בוקר עומדים נהגים רבים בפקקים ארוכים וחוסמים צירים שלמים.
1 צפייה בגלריה
מכת פקקים
מכת פקקים
מכת פקקים
(צילום: קובי קואנקס)
קראו גם:
"הכיכר של צבי תדמור ודגניה הפכה לסיוט", מספר תושב שכונת שדרות המגדלים. "יש ימים שאני חושב פעמיים אם בכלל כדאי לי להגיע לעבודה בזמן, זה סיוט. בגלל שבפיכמן מאוד קשה לפנות אז הרבה נהגים בוחרים לנסוע דרך חנקין, וגם שם הציר הפך לפקק אינסופי. מי שמנסה להגיע מחנקין לתל אביב בכלל נתקע, הוא צריך לצאת חצי שעה לפני הזמן וגם אז להתפלל לנס".
הבעיה הופכת לחמורה יותר לקראת השעה 8:00 בבוקר, כשהורים רבים מפזרים את ילדיהם במוסדות החינוך. במצב כזה לעתים נסיעה של ארבע דקות אורכת למעלה מחצי שעה.
לתושבים, כאמור, יש פתרון - בכל ציר שבו צומצמו נתיבים יש להאריך את הרמזורים כדי לאפשר לכמה שיותר רכבים לעבור. "אם אנחנו צריכים לסבול את כל הבלגן הזה ולחיות עם כל השיפוצים סביבנו, אז שלפחות יעשו הכנה מונעת, המינימום זה להאריך רמזורים. ברור לנו שזה לא יפתור את כל בעיית הפקקים, אבל זאת התחלה".
מהעירייה נמסר: "חברת נת"ע היא האחראית על תפקוד הרמזורים ואישור תוכניות הסדרי התנועה תוך התחשבות מיטבית בצרכי העיר. בקטע סוקולוב-גולדה מאיר העבודות נמצאות בשלבי ביצוע מקדימים וקצרים, יחסית, להכנת התשתית והוחלט בשלבים אלה שלא לשנות את תפקוד הרמזורים במידה שאין ביטול כיווני נסיעה.
יחד עם זאת, אגף התנועה העירוני יבצע תצפיות בצמתים שהוזכרו בשעות השיא בבוקר ובמידת הצורך תועבר לגורמי נת"ע בקשה לעדכון תוכניות הרמזור".
כל העדכונים - חדשות חולון