עבודות עכשיו, הקלה אחר כך. זו הכותרת המלווה את עבודות הרכבת הקלה של חברת נת"ע, אבל את תושבי חולון שמתמודדים בתקופה האחרונה עם החמרה בפקקים, אין בכותרת הזו נחמה. יצאנו לבדוק היכן נמצאים הפקקים האיומים ביותר בחולון, ולאן יעבור מוקד העומס בשבוע הקרוב. אם אפשר, אל תתקרבו לשם.
2 צפייה בגלריה
עבודות הרכבת הקלה בחולון. עומדים בפקקים
עבודות הרכבת הקלה בחולון. עומדים בפקקים
עבודות הרכבת הקלה בחולון. עומדים בפקקים
(צילום: קובי קואנקס)
איפה אתם הייתם תקועים בפקק השבוע? כנראה שבשכונת בן גוריון. חצי מהשכונה הייתה סגורה במשך שבוע שלם עקב שינויים בתנועה, כאשר רק ביציאה לרחוב עוזי חיטמן, רחוב קטן ופנימי, נאלצו הנהגים להמתין קרוב ל־25 דקות בכל בוקר.
השבוע השכונה השתחררה, אבל הפקקים עברו לאחד הצמתים המרכזיים בעיר: פיכמן‑ההסתדרות‑שנקר, שנסגר למשך כל השבוע עקב התקדמות העבודות של נת"ע על הרכבת הקלה.
בפועל, כל הצומת המרכזי ברחוב ההסתדרות נסגר לתנועה ורחוב פיכמן נסגר לתנועת כלי רכב בין הקטע שברחוב ההסתדרות לבין הקטע שברחוב גולומב. אמנם התאפשר מעבר של הולכי רגל, אך מדובר בצמתים משמעותיים בהם עוברים מאות ולעיתים גם אלפי כלי רכב בכל בוקר. כך שהפקק היה עצום.
"הנהיגה בחולון הפכה לסיוט. מי שלא חייב לא מעז להזיז את הרכב לפני תשע בבוקר, וגם אז הכבישים עמוסים", אומר תושב המתגורר ברחוב עוזי חיטמן. "זה עומס שמעולם לא נראה כאן. אני רק חושב על הרגע שרכב חירום ייאלץ לעבור. אלה לא חיים, זו סכנת נפשות להעמיס ככה את הכבישים".

מה צפוי בשבוע הקרוב?

במסגרת עבודות הרכבת הקלה? נת"ע - נתיבי תחבורה עירוניים מעדכנת שבימים ראשון-חמישי, 20-24.11.22, משעה 22:00 עד שעה 05:00, תבוצענה עבודות תשתית ברחובות ראובן ברקת -חיים בר לב.
הסדרי תנועה ועבודה:
בימים ראשון, 20.11.22 וחמישי, 24.11.22: לנוסעים לכיוון דרום, רחוב ראובן ברקת ייסגר לתנועת כלי רכב, בקטע שבין רחוב פנחס לבון ועד לרחוב מנחם בגין. לנוסעים לכיוון מזרח, רחוב גולדה מאיר ייסגר לתנועת כלי רכב, בקטע שבין רחוב ראובן ברקת לרחוב אילון פנחס.

2 צפייה בגלריה
פקק בגלל עבודות הרכבת הקלה בחולון
פקק בגלל עבודות הרכבת הקלה בחולון
פקק בגלל עבודות הרכבת הקלה בחולון
(צילום: איילת רוטה גבאי)

ביום שני, 21.11.22: לנוסעים לכיוון צפון, רחוב חיים בר לב ייסגר לתנועת כלי רכב, בקטע שבין רחוב משה דיין לרחוב מנחם בגין. לנוסעים לכיוון דרום, רחוב ראובן ברקת ייסגר לתנועת כלי רכב, בקטע שבין רחוב פנחס לבון לרחוב מנחם בגין.
ביום שלישי-רביעי, 22-23.11.22: לנוסעים לכיוון מזרח, רחוב גולדה מאיר ייסגר לתנועת כלי רכב, בקטע שבין רחוב ראובן ברקת לרחוב אילון פנחס. לנוסעים לכיוון צפון, רחוב ראובן ברקת ייסגר לתנועת כלי רכב, בקטע שבין רחוב גולדה מאיר לרחוב מנחם בגין.

קראו גם:

ממשרד התחבורה נמסר: "משרד התחבורה מקדם פרויקטים בגוש דן שנועדו להקל על עומסי התנועה. מדובר בהקמת הרכבת הקלה, הכנסת אוטובוסים רבי קיבולת, קווי מטרו וחישמול קווי הרכבת הארצית. אנו מאמינים כי הללו יקלו על עומסי התנועה בטווח המיידי, ויביאו לאיזון ברשת הדרכים הארצית בטווח הארוך".