מאז פרצה מלחמת "חרבות ברזל" ספגנו הרבה מאוד בשורות קשות וטרגדיות, אבל יש גם חדשות טובות. רגע לפני שהשנה החדשה מתחילה, במרכז הרפואי וולפסון מדווחים על מה שנראה כמו "בייבי בום", הרבה מאוד תינוקות שנולדו מאז פרצה המלחמה, והרבה זוגות הפכו להורים גם כאשר אחד מהם משרת במילואים ומגן על המדינה.
4 צפייה בגלריה
ההורים המאושרים והתינוקת המתוקה
ההורים המאושרים והתינוקת המתוקה
ההורים המאושרים והתינוקת המתוקה
(צילום: דוברות וולפסון)

כמה תינוקות נולדו השנה בוולפסון?


כבר מחודש אוגוסט 2023 החלה עלייה במספר הילודים, אולם מתחילת המלחמה בשבעה באוקטובר, אך עד סיום הקיץ הנוכחי מדווחים במרכז הרפואי וולפסון על קפיצה משמעותית - צמיחה של 20.3% במספר התינוקות בהשוואה לתקופה זו אשתקד.

קראו גם:

מתחילת שנת 2024 ועד לסוף אוגוסט הנוכחי, נצפתה עלייה של 16.1% ביחס לאותם חודשים בשנה שעברה שלפני המלחמה.
התינוקות הטריים שנולדו: 52% בנים ו-48% בנות. 45% מהיולדות הן מהערים חולון ובת ים, כמה מתל אביב ו-55% משאר הארץ. 75% מהתינוקות הגיעו לעולם בלידה טבעית, ואילו 25% בלידה קיסרית.
למעלה מ-4,200 תינוקות נולדו במהלך השנה בוולפסון, כ-50 מתוכם היו תאומים, כאשר מדי יום הגיעו לעולם בין 10 ל-12 ילודים חדשים.
המרכז הרפואי גאה בכך שבמחלקת היולדות ישנם ארבעה חדרי בדיקה, שני חדרי ניתוח חדשים הנמצאים במתחם חדרי הלידה, חדר התאוששות, חדר השהייה, חדרי טיפולים, חדרי צוות ותשעה חדרי לידה מרווחים. בנוסף, חדרי הלידה פרטיים, חדשים וממוחשבים, וגם חדרי היולדות מתפקדים כיחידה טיפולית עצמאית המאפשר טיפול ביולדת וביילוד בהתאם לצורך עם ריהוט נעים ומוסיקת רקע, שירותים ומקלחות צמודים, טלוויזיה וטלפון.

4 צפייה בגלריה
ההורים המאושרים ופרופ׳ ליאת גינדס, מנהלת יחידת האולטרסאונד המיילדותי והגיניקולוגי
ההורים המאושרים ופרופ׳ ליאת גינדס, מנהלת יחידת האולטרסאונד המיילדותי והגיניקולוגי
ההורים המאושרים ופרופ׳ ליאת גינדס, מנהלת יחידת האולטרסאונד המיילדותי והגיניקולוגי
(צילום: דוברות וולפסון)

ישראל קיבל את הבשורה בזמן ששירת בעזה


אחת מהיולדות שהגיעה לוולפסון מרחוק, היא שירה אלון (25), שהגיעה ללדת בוולפסון במיוחד, על אף שעד לא מזמן התגוררה ברמת הגולן וכיום היא תושבת יישוב קידה: ״ההיריון הקודם שלנו היה לפני שנה וחצי. לצערנו זו הייתה תקופה קשה ומטלטלת, עברתי לידה שקטה", היא מספרת.
בתחילת המלחמה בעלה ישראל (26) גויס למילואים ושירת בלב עזה. בפעם הראשונה שיצא הביתה מסבב הלחימה האינטנסיבית בחאן יונס, הוא קיבל את הבשורה המשמחת שהוא עומד להפוך לאב.
"אני לוחם בשריון בחטיבה 7, וכמובן שהתגייסתי כמו כל עם ישראל. איך שהיא בישרה לי שאני בהריון, שמחתי והתרגשתי מאוד – אחד מן הימים אם לא היום המאושר בחיי. אני זוכר שיצאתי לריצה לפרוק את ההתרגשות והלחץ", מספר ישראל.

4 צפייה בגלריה
ההורים המאושרים והתינוקת המתוקה
ההורים המאושרים והתינוקת המתוקה
ההורים המאושרים והתינוקת עיינה. ברוכה הבאה לעולם!
(צילום: פרטי)

עיינה הגיעה לעולם


"כשעברתי את חווית הלידה השקטה, עברתי אותה בוולפסון והצוות סביבי היה כל כך רגיש ומכיל ברמות שאני לא יכולה לתאר, הרגשנו כמו חברים קרובים של הצוות. בלידה הזו, רציתי להגיע שוב לוולפסון ולחוות מעין חוויה מתקנת וללדת תינוקת בריאה. הצוות עטף אותי בחום אהבה ומקצועיות לאורך כל התהליך, ולכן היה לי ברור שאני חוזרת ללדת בוולפסון", מספרת האם הטרייה.
לפני שבועיים הגיעה התינוקת לעולם, "בחרנו לקרוא לה עיינה", מספרים ההורים.
מה משמעות השם המיוחד - עיינה ?
"המשמעות היא עין ה'. בתחושתנו, ראינו את הקב"ה לידנו לאורך כל הדרך. אנחנו כל כך שמחים שלמרות כל התקופה המאתגרת הזו של המלחמה הבאנו חיים לעולם".
שירה היא גננת בחינוך מיוחד וישראל הוא חקלאי. כיום, ההורים הטריים והמאושרים מסתגלים לחיי ההורות עם מעט שעות שינה, וישראל האב הטרי מוסיף: "אני עובד בחקלאות שעות רבות במשך היום, ובערב מגיע לאשתי ולתינוקת. על אף העבודה הקשה בתחום, אני רוצה לספר שבסוף החקלאות מנצחת, אני מזכיר לעם ישראל שבסוף הכל מתחיל ונגמר בחקלאות".
לסיום, שירה משתפת בסוד שנשאה לאורך לידתה של עיינה: "במהלך הלידה התפללתי שעם ישראל ימשיך להיות מאוחד וינצח, וזה המסר שלי לכולנו לקראת השנה החדשה".

4 צפייה בגלריה
ד"ר וינר
ד"ר וינר
ד"ר ויינר
(צילום: דוברות וולפסון )

פרופ׳ ערן ויינר, מנהל אגף נשים ויולדות בוולפסון, מספר על הבייבי-בום בוולפסון: "אנחנו מברכים על בחירות היולדות שבוחרות ללדת אצלנו בוולפסון, בלידות ראשונות ובלידות חוזרות. המקצועיות, שימת היולדת במרכז והיחס האישי, הם נר לרגלנו תמיד ובמיוחד בשנה האחרונה. אנחנו מתגברים את הצוותים הרפואיים והסיעודיים על מנת לתת מענה לכל היולדות ואנחנו ערוכים להמשיך ללוות את הנשים, מכל הארץ, במהלך ההיריון ובלידות טובות ובטוחות".