פרידה עצובה. הזמרת והפזמונאית תושבת חולון, ריקי מנור, הלכה לעולמה בגיל 73 לאחר מאבק במחלה קשה. מנור הייתה זמרת ג'אז ובלוז, היא התפרסמה כשהייתה חלק מלהקות "איזולירבנד" ו-"הפלטינה", ויש מי שזוכר את קול הפעמונים שלה דווקא מפסקול הפתיחה לתוכנית הילדים המיתולוגית "עליסה בארץ הפלאות" ששודרה בערוץ הראשון.
2 צפייה בגלריה
ריקי מנור
ריקי מנור
ריקי מנור
(צילום: באדיבות המשפחה)
מנור החלה את דרכה בלהקת גייסות השריון. היא הייתה חברה בלהקת "שמיים" עם דני ליטני. בשנת 1978 הופיעה בפסטיבל הזמר העברי עם להקת "פלפל לבן" וחדוה עמרני, שם היא שרה את השיר "בלב אחד" ("סלאם עליכום בוא תגיד שלום"). היא הייתה חברה גם בלהקת "איזולירבנד", שם שרה לצד רוני וייס, מוטי דיכנה, עמי פרנקל ושרית שרי את הלהיטים "חג על הגג" ו"מלודי" שהגיע למקום השלישי בקדם אירוויזיון 1982.
ויש מי שזוכר את קולה דווקא מהטלוויזיה. בשנת 1986 ביצעה את שיר הפתיחה לסדרת הטלוויזיה "עליסה בארץ הפלאות", ורוב ילדי ישראל, בני שנות ה-80, גדלו והכירו היטב את קולה.

קראו גם:

בשנות התשעים נטלה חלק בפסטיבלי ג'אז ברחבי הארץ, ובשנת 1996 הוציאה אלבום המוקדש לשירתה של בילי הולידי יחד עם בן זוגה לחיים, הפסנתרן נחום פרפרקוביץ'. בהקלטות האלבום נטלו חלק המוזיקאים אלי מגן, ירוסלב יעקובוביץ', איתן איצקוביץ' ונחום פרפרקוביץ'.
בהמשך הופיעו מנור ופרפרקוביץ' כצמד במועדונים ובבארים. ב-1998 העלו, במסגרת פסטיבל "ג'אז בים האדום", הפקה מקורית, שכללה עיבודים ג'אזיים לשיר השירים, ובשנת 2005 הייתה חלק מהקאסט במחזמר "צלילי המוזיקה".

2 צפייה בגלריה
לנצח עליסה בארץ הפלאות
לנצח עליסה בארץ הפלאות
לנצח עליסה בארץ הפלאות
(צילום מסך)

לאחר מותה ספד לה ידידה, דודי פטימר, וסיפר ל"מיינט חולון": "ריקי הייתה זמרת ג'אז ובלוז מהמשובחות, הווירטואוזיות והמפוספסות (בעיניי) בפסקול המקומי. החלה דרכה כרוקרית וגיטריסטית בלהקת הכוכבים הכחולים. בהמשך שירתה בלהקת גייסות השריון והייתה בצמד "ריקי ואנדרה" (עם אנדרה צוויג) שהוציא תקליט מופלא. בהמשך שרה בלהקת הפלטינה, בלהקת שמיים (עם דני ליטני) וכמובן בלהקת איזולירבנד, וכן שירי סולו נהדרים. אף פעם לא חיפשה את מרכז הבמה או הזרקורים, ואפילו סלדה מזה. תמיד בסטייל ובקלאס צברה קהל אוהדים רחב. אבידה גדולה לזמר הישראלי. תנחומיי למשפחתה".
גם חברתה הטובה, שרה אריאל קפור, הוסיפה וסיפרה בכאב: "ריקי ואני חברות הרבה מעל עשור. הכל התחיל דרך המוזיקה – ותמיד היינו מדברים על עברה כזמרת ג'אז נהדרת. ריקי הייתה צדיקה ברמ"ח איבריה, אישה חכמה, מצחיקה, אינטליגנטית ואהובת לב על ידי כל הבריות. ביקרתי אצלה ביום שישי האחרון. בשעות הערב, היא אמרה לי שהיא מרגישה יותר טוב, אבל שעות בודדות לאחר מכן היא נפטרה. כל כך עצוב לי. ריקי אני אוהבת אותך".
טל כהן, בנה של ריקי מנור-כהן ספד לה גם הוא ואמר: "אמא שלי - למרות שהייתה לה את תקופת העלית מבחינת פרסום, תמיד הייתה צנועה עד יומה האחרון. היא גידלה אותי בגפה בארץ – כשאבא שלי גר בחו"ל. אמא נתנה את כל מה שאפשר לתת. הרבה מההשפעות בבית הגיעו ממנה, ותמיד הייתה מוזיקה בבית - בעיקר בילי הולידיי. גם הגיטרה הראשונה שלי הייתה שלה – ואמא בהחלט ההשראה שלי".
מנור הותירה אחריה בן זוג, בן ושני נכדים. המשפחה יושבת שבעה ברחוב הברוש 5, בחולון.