סוף עידן. בעוד מספר חודשים תיסגר בפעם האחרונה אחת החנויות הכי ותיקות ומוכרות בחולון: "אחים איציק". 26 שנה פעלה חנות הטמבור והאינסטלציה הזו ברחוב ההסתדרות 80 בעיר. כעת נאלצים האחים יואל (77) ואהרון (73) איציק, "האחים סופר מריו של חולון", לנעול ולסגור את מפעל חייהם.
3 צפייה בגלריה
האחים יואל ואהרון איציק
האחים יואל ואהרון איציק
האחים יואל ואהרון איציק
(צילום: פרטי)
ההיסטוריה של החנות המשפחתית כרוכה בתולדות המשפחה. שני האחים נולדו ברומניה, ועלו בצעירותם עם הוריהם בשנת 1962 לישראל. תחילה שיכנו אותם באופקים, משם עברו לישוב אזור, והתחנה האחרונה הייתה חולון. "לאורך השנים היינו אינסטלטורים וקבלנים של יותר מ-100 בניינים בעיר", מספר אהרון איציק ל"מיינט חולון", "אבל לפני 26 שנה, עקב בעיות רפואיות הבנו שאנו כבר לא יכולים להתרוצץ מבניין לבניין, אז פתחנו את החנות".
השניים הפכו את החנות למפעל חייהם, וקהל הלקוחות הלך והתרחב. "אנו מגיעים בכל בוקר בשעה 06:30 ועובדים במסירות. עד הקורונה היינו עובדים גם עד 19:30 בערב, אבל אנחנו לא נהיים צעירים יותר", מספר אהרון איציק.

3 צפייה בגלריה
חנות "אחים איציק" ברחוב ההסתדרות
חנות "אחים איציק" ברחוב ההסתדרות
חנות "אחים איציק" ברחוב ההסתדרות
(צילום: פרטי)

החנות הפכה להצלחה כבירה. בהתחלה המוקד היה אינסטלציה, וכעת מלאי המוצרים התרחב וכולל היום ברזים, כלים סניטריים, חומרי ניקוי, פרזול, שכפול מפתחות ועוד. "רוב האנשים קבועים ומכירים אותי. חלק התבגרו פה, וחלק כבר לצערי מגיעים עם כיסא גלגלים ומטפלת. זו שכונה פה", מספר אהרון, ששמו בעיר ידוע גם כאדם שמתקן בהתנדבות את כסאות הגלגלים של קשישי השכונה.

קראו גם:

בזמן שהחנות משגשגת, גם חיי המשפחה של האחים פרחו. אהרון התחתן גידל שני ילדים וחמש נכדות: "כולם כבר אחרי צבא, נרשמו לאוניברסיטה, אני מאוד גאה בהם", הוא מספר. גם האח יואל התחתן, יש לו שתי בנות וגם נכדים. שני האחרים מתגוררים כמובן בחולון, לא רחוק מהחנות.
השניים קיוו להמשיך עוד שנים רבות ולנהל את החנות, אך פרויקט פינוי בינוי שמתוכנן בבניין אילץ אותם לחשב מסלול מחדש. השניים ניסו למצוא חנות חלופית ולעבור אליה, אך הפתרון התברר כלא אפשרי, "לא הצלחנו למצוא מקום בגודל שאנחנו צריכים בשכר דירה סביר", לכן כבר בסוף דצמבר הקרוב החנות האהובה תיסגר בפעם האחרונה.

3 צפייה בגלריה
חנות "אחים איציק" ברחוב ההסתדרות
חנות "אחים איציק" ברחוב ההסתדרות
חנות "אחים איציק" ברחוב ההסתדרות
(צילום: פרטי)

"הבניין שאנחנו נמצאים פה יהיה עכשיו בשיפוץ איזה חמש שנים. אני כבר אהיה בן 80, ואחי כבר עכשיו מתקרב ל-80. לא יודע אם נצליח לחזור אחרי השיפוץ. בינתיים, אנחנו לא מוצאים מקום אחר, אז אנחנו נאלצים לסגור בקרוב", מסביר אהרון את ההחלטה.
איך מגיבים השכנים והלקוחות לקראת הסגירה הקרובה?
"אני בהלם מהתגובות. נכנסים כל הזמן שכנים או לקוחות קבועים ובוכים: 'אתם חייבים להמשיך, חייבים להמשיך', אבל אנחנו לא מוצאים פתרון".
עד מתי אתם יכולים להישאר?
"אנחנו פה עד ה-31 בדצמבר, 2023. בינתיים, אנחנו מוכרים כל מה שבחנות ב-20% הנחה, צריכים לסיים למכור הכל עד יום הסגירה".
ליר איציק, נכדתו של אחד מבעלי החנות, הוסיפה על הדברים וכתבה בפייסבוק: "המקום הזה הוא הבייבי הקטן שלהם. במשך כל ימות השבוע, לא משנה מה, הם נותנים את הנשמה שלהם, מסבירים ללקוחות ועוזרים בכל דבר. כל מי שנכנס לשם, תמיד יוצא מרוצה. הם מתחילים במכירת חיסול עם מבצעים מאוד שווים - עד לריקון של כל המלאי של החנות. אני אשמח אם תוכלו להגיע לקנות או אפילו סתם לשמוע את כל המידע שיש להם, להעביר הלאה כדי שהם יוכלו לסיים ולסגור את מפעל החיים שלהם כמו שצריך."
צריכים מוצרים לבית? רוצים לעזור לאחים לרוקן את המלאי לפני הסגירה? ההסתדרות 80, חולון, טלפון: 03-5587944.