מאז פרצה מלחמת חרבות ברזל החל ירי רקטות מרצועת עזה אל חלקים נרחבים במדינה, וגם אל חולון הגיעו הטילים. הישמעות להוראות פיקוד העורף מצילה חיים, אך תושבי תל גיבורים המתגוררים בבניינים ישנים ללא ממ"ד או מקלט, מוטרדים מאוד. אמש (רביעי) ספג בניין ישן בראשון לציון פגיעת רקטה ישירה, ורק במזל האירוע הסתיים בפצועים קל בלבד.
3 צפייה בגלריה
פגיעה ישירה בבנין בראשון לציון
פגיעה ישירה בבנין בראשון לציון
הפגיעה הישירה שספג בניין ישן בראשון לציון
(צילום: דוברות כבאות והצלה ראשל"צ)
ביום שלישי האחרון, לאחר מטח ירי טילים מרצועת עזה, התגלו בחולון שתי זירות נפילת רקטות. מה שהגביר את החשש של תושבי תל גיבורים, שכונה שבה הבניינים ישנים. אין ממ"ד, מקלט, מרתף, ואף קירות הבניין לא בעובי מספיק כדי להצדיק את שהיית הדיירים בחדר המדרגות בעת אזעקה.
קשישים המתגוררים בקומות שלישית ורביעית לא יכולים להספיק לחלץ את עצמם מדירתם, לרדת מספר קומות במדרגות, ולרוץ עד למקלט השכונתי הנמצא במרחק של כ-400-500 מטרים ממקום מגוריהם, בטח שלא בכל פעם שנשמעת אזעקה במשך דקה וכמה שניות.

קראו גם:

דלית, תושבת שכונת תל גיבורים, מסבירה: "אין לנו לאן לברוח בזמן אזעקות. הבניין מאוד ישן. אין לנו אפילו אפשרות להתגונן בשהייה בחדר מדרגות בגלל שהבניין דו-קומתי והגג בנוי מרעפים. לכן חדר המדרגות לא רלוונטי. יש בבניין שכנים מבוגרים ובעלי מוגבלויות שקשה להם מאוד להתנייד, הם בקושי מסוגלים ללכת מהמטבח לשירותים. המקלטים ברחוב רחוקים, והעירייה הפנתה למקלט שעמוס באנשים מרחובות סמוכים וגם משמש ביומיום כבית-כנסת - אז אין אפשרות שייכנסו לשם עוד אנשים".

3 צפייה בגלריה
"יעד אטרקטיבי". שכונת תל גיבורים
"יעד אטרקטיבי". שכונת תל גיבורים
שכונת תל גיבורים. התושבים חוששים
(צילום: קובי קואנקס)

דלית מוסיפה ומספרת כי, "פנינו למוקד העירייה, כדי שיפתחו את המקלט של בית הספר הסמוך (מגינים). הם שלחו אותנו לפיקוד העורף, וקיבלנו אישור מפיקוד העורף שהמקלט ייפתח - אבל זה נפל בין הכיסאות והמקלט של בית הספר נשאר סגור. חייבים לפתוח את המקלט לאנשים שכן מסוגלים לשם במקרה של אזעקה, ובעיקר לאוכלוסייה המבוגרת - למקרה שתהיה הסלמה, הם יוכלו לעבור לישון במקלט".

3 צפייה בגלריה
מפת המקלטים הציבוריים בתל גיבורים
מפת המקלטים הציבוריים בתל גיבורים
מפת המקלטים הציבוריים בתל גיבורים
(צילום: עיריית חולון)

מעיריית חולון נמסר בתגובה: "בתי הספר בחולון החלו לפעול, ולכן אי אפשר לפתוח את המקלט בבית הספר המגינים לכל שעות היום לטובת כלל התושבים. כעיקרון, לא פותחים בתי ספר 24/7 לטובת מיגון הציבור במקומות שבהם יש אלטרנטיבה, ובשכונת תל גיבורים יש הכי הרבה מקלטים ציבוריים ביחס לגודלה בעיר, כדוגמת שני המקלטים הציבוריים בחזית חמש 3 ובחזית חמש 5, הסמוכים למקום מגוריהם של המתלוננים, ומקלטים נוספים בשכונה".