ביום ראשון שעבר, בשעה 18:00 בערב, הוזעקה המשטרה בבהילות לרחוב חנקין בחולון בעקבות דיווח על אדם המאיים לרצוח את בת זוגו. בהגיעם למקום מצאו אדם בן 37 הקורא בשמות גנאי לבת זוגו, למרות שכלל לא הייתה באזור.
2 צפייה בגלריה
שוטר מעצר - תמונת פייסבוק
שוטר מעצר - תמונת פייסבוק
שמה עשו השוטרים כדי להגן על העציר?
(צילום המחשה: shutterstock)
השוטרים ניסו לשוחח עם האיש ולברר את פשר העניין, אך הוא החל לקלל אותם וכשניסו להרגיע אותו, מיד החל להתנגד, ועל כן נעצר. במהלך המעצר נמצאו בכיסיו אגרופן וסכין.
למחרת בבוקר הובא בפני השופטת קרן שמש בבית המשפט השלום בתל אביב, ושם הבהירה הפרקליטות כי זהו מקרה גרידא של אלימות במשפחה: "החשוד הגיע לביתה של המתלוננת, דפק על דלתה, הטריד אותה, התקשר אליה מאות פעמים ושלח הודעות מאיימות". מן הפרוטוקול עולה כי "המתלוננת מרגישה מאוד מפוחדת ומאוימת מהתנהגותו האובססיבית כלפיה".
עוד סיפרו השוטרים שכאשר הגיעו לבית האישה התברר שהגבר המאיים אינו שם, והם מצאו אותו בביתו כשהוא מקלל, מגדף את בת זוגו ומנסה לברוח. כאשר עצרו אותו החל האיש, לדברי השוטרים, לנסות ולפגוע בעצמו כשהוא חובט את ראשו בחוזקה נגד הסורגים.
השוטרים לא התרגשו, ומצאו פתרון יעיל: "הוחלט לשים לו קסדה על הראש, על מנת לדאוג לשלומו".
לאחר מכן אמר החשוד לשוטרת ששמרה עליו שבלע סכין, ובעקבות זאת הוא פונה לבית החולים, שם התברר שמדובר היה בתלונת שווא על מנת להגיע לטיפול רפואי.

2 צפייה בגלריה
שמו לראשו קסדה כדי שלא יפגע בעצמו
שמו לראשו קסדה כדי שלא יפגע בעצמו
שמו לראשו קסדה כדי שלא יפגע בעצמו
(צילום: קאנבה)

בבית המשפט טענו השוטרים בפני השופטת, כי החשוד נעצר בעבר על עבירות דומות כלפי אותה אישה, ואף קיבל בעבר עונש מאסר בשל כך. במהלך הדיון, סיפר נציג הפרקליטות כי האישה פוחדת לצאת מהבית, וכי הוא מטריד אותה ללא הרף באמצעות שיחות ממספרים חסויים. מנגד, טען סנגורו שהלקוח שלו רוצה להיגמל מאלכוהול ומהטרדות אלו, אך יהיה לו יותר קל לעשות זאת אם ישוחרר ממעצר.
השופטת שמש החליטה להאריך את מעצרו בשישה ימים בשל מספר סעיפים, החל מאחזקת אגרופן, איומים על בת הזוג לשעבר, הפרעה לשוטר בתפקיד והעלבת עובד ציבור. עוד ציינה השופטת, כי נשקפת מן החשוד מסוכנות שלא ניתן להפיגה בחלופת מעצר בשלב זה.

קראו גם:

לאחר חמישה ימים, כאשר הגיע שלב הארכת המעצר מול השופטת אביטל אמסלם-גלבוע, התברר שהחשוד לא הגיע. עורך הדין המייצג אותו אמר לשופטת כי, "נמסר על ידי שירות בתי הסוהר שהוא נמצא בבידוד – חללית, ולא ניתן להביא אותו מבלי להשתמש בכוח נגדו... במצבו הלא פשוט, נבקש שלא לנקוט בכוח ונקיים דיון בהיעדרו".
השופטת הבינה מבין הדברים שהחשוד עדיין מסוכן לעצמו ובטח לבת זוגתו, ולכן הוחלט להאריך את מעצרו בפעם השלישית, ואז יגיע הנושא בפעם הרביעית לדיון בפני בית המשפט.