אחד הצעדים הראשונים שעשה ראש העירייה, שי קינן, עם כניסתו לתפקיד היה לשנות ולהפריט את שיטת העסקת הגננות ועובדות הצהרונים בגנים העירוניים. הגננות יצאו להפגין ומחו, אך כעת, ימים ספורים לפתיחת שנת הלימודים בחולון, מתגלה שאת המחיר הכבד ישלמו הילדים וההורים.
2 צפייה בגלריה
הצהרון לא ייפתח, מה יעשו הורי חולון?
הצהרון לא ייפתח, מה יעשו הורי חולון?
הצהרון לא ייפתח, מה יעשו הורי חולון?
(צילום המחשה: canva)

בחודש שעבר (יולי) פרסמה עיריית חולון כי רשת קהילה ופנאי נערכת לפעילות לקראת שנת הלימודים הקרובה על ידי שלוש חברות שזכו במכרז: חברת 'אפטר סקול', חברת 'המשכיל' וחברת 'נבון פרויקטים בחינוך'. הילדים ברחבי חולון נתבקשו להירשם לצהרונים בסביבת המגורים שלהם, בזמן שעיריית חולון רק מתחילה לגייס גננות ומפעילות צהרונים – וזה כנראה היה מעט מדי, ומאוחר מדי.
לאחר מהלך ההפרטה שביצע קינן כ-810 גננות ועובדות מצאו עצמן ללא עבודה, ובמהלך הקיץ רובן מצאו עבודה בגנים אחרים מחוץ לעיר, אחרות לא מעוניינות בתנאים החדשים שמציעים להן בעירייה. השבוע (סוף אוגוסט) החלה עיריית חולון לפרסם את השיבוצים, ואז נדהמו הורים רבים לגלות במסרונים שנשלחו אליהם שהרבה מאוד גנים וצהרונים לא ייפתחו כי לא הספיקו לגייס את הצוות הנדרש.

קראו גם:

הפתרון המרגיז שמציעה עיריית חולון להורים


חלק מההורים התבקשו להסיע את ילדיהם מגן ילדים אחד לצהרון אחר בצד השני של העיר ולהפך. כך למשל, גן שלם בקריית רבין יעבור לקריית בן גוריון לשעות הצהרון.
דוד עזרא, אב לילד בגן שרקרק בקריית רבין, מספר ל"מיינט חולון": "פשוט בזיון אחד גדול. לאחר בדיקה עם ההורים בקבוצת הווטסאפ, יש 90% נרשמים, ומה הפתרון של אפטר סקול / עיריית חולון? לקחת את הילדים (בני 4-5) בהסעה בכל יום לגן בקריית בן גוריון. מישהו שם נפל על השכל? זה המראה של "עיר הילדים"? מתחיל להצטער על הבחירה שלי בשי קינן. בושה אחת גדולה".

2 צפייה בגלריה
הפגנת תומכות החינוך מול עיריית חולון
הפגנת תומכות החינוך מול עיריית חולון
הפגנת תומכות החינוך מול עיריית חולון. עכשו התוצאות
(צילום: דוברות ההסתדרות)

גם ילדי גן טופז קיבלו הודעה דומה, שם נכתב: "לאחר חשיבה עם הרשות ובכדי לייצר פתרונות עבורכם, הועלתה האופציה לקיים מעבר בהסעה מהגן שלכם לצהרון בגן תפוז ברחוב גבעתי 16. לשם היערכות ובחינת האופציה, הנכם מתבקשים לאשר במייל חוזר את המעבר של ילדכם בהסעה".
וכך עוד ועוד הורים ברחבי העיר החלו להבין שמעתה הם יורידו את ילדיהם בגן אחד, במהלך היום הילדים יועברו לגן אחר (לעיתים מרוחק מאוד ואפילו בצד השני של העיר), ומשם הם יאספו אותם בסוף היום. פתרון שמרתיח את ההורים.
סימה קדמי, תושבת חולון, טוענת: "קינן הרס את רשת הצהרונים, מכר אותנו לחברות כח אדם ללא תנאים. הכל לקחו לנו על כל השנים שעבדנו מעל 20 שנה ויותר, כל הוותק של כל השנים שאני עבדתי איתם".
אביבה שמעון, יו"ר ועד עובדי רשת קהילה ופנאי, הגיבה ואמרה: "כמה שזה עצוב – הלוואי והורי הילדים בחולון יתחילו להתעורר ולהתנגד. עובדות רשת קהילה ופנאי עבדו לפרנסתם וההורים שיתפו פעולה בפיטורי העובדים. היום הם מתלוננים, אבל צריך לדעת שעובדות הרשת לא תעבדונה בתנאים עגומים ובלי תנאים - עכשיו המלחמה היא על הכתפיים של הורי הילדים בחולון".
מעיריית חולון לא נמסרה תגובה.