"גרירת הפעוטות מהרגליים, הטחתם במזרנים ובכיסאות, סטירות ובעיטות". פרקליטות מחוז תל אביב הגישה באחרונה כתבי אישום נגד שש מנשות צוות גן סיגל, גן פרטי בשכונת קרית בן גוריון, שנחשדו בהתעללות בילדי הגן. עוד לפני כן פתחו ההורים בהליך תביעה אזרחי נגד הנאשמות, בתגובה לסרטונים שפורסמו וסיפקו הצצה מדאיגה למה שהתרחש במעון.
1 צפייה בגלריה
מתוך מצלמות האבטחה בגן סיגלית
מתוך מצלמות האבטחה בגן סיגלית
מתוך מצלמות האבטחה בגן סיגל
(צילום: פרטי)
קראו גם:
מדובר בהליך שאותו הובילו הוריהם של 32 ילדים מהגן הפרטי, עוד לפני שהפרקליטות פרסמה את כתב האישום נגד חלק מצוות הגן. כדי להגיש את התביעה, גייסו ההורים תרומות באמצעות גיוס המונים, שנועד לשכר טרחת עורכי דין וטיפולים עבור הילדים.
כחודשיים לאחר הגשת התביעה, הגישה פרקליטות תל אביב כתבי אישום נגד אורטל בנימין ורינת ינקו, שעבדו בגן כסייעות, והואשמו ב"ריבוי עבירות של תקיפת קטין הגורמת חבלה של ממש, וריבוי עבירות של תקיפה סתם ביחס ל־26 קטינים"; ובעלת הגן, סיגל אדהמי ושלוש סייעות נוספות, ורד אברהם, ליבנת אונגר ויפית אשר - שהואשמו ב"ריבוי עבירות של תקיפת קטין הגורמת חבלה, עבירות תקיפה סתם, הפרת חובה על ידי אחראי ועוד, ביחס ל־18 קטינים".
לפני כשלושה חודשים, הוחמר כתב האישום נגד חלק מהנאשמות לאחר שהתגלו ראיות נוספות.
בימים אלה: "זה מאבק שלא נגמר", מספרת אם שבנה התחנך בגן. "אחרי הגשת כתב האישום הרגשתי שהוא לא באמת מביע את המצב שהיה בגן, כמה אישומים של מכה פה ומכה שם לא מביעים הלך רוח של פחד ואווירה של אלימות. אני ממש שמחה שהחמירו את האישומים, למרות שכל עונש שיקבלו לא יספיק, אבל זאת עדיין היתה הפתעה טובה ומבחינתי הסוף הטוב יהיה רק כשנראה אותן מאחורי סורג ובריח. לצערי בישראל טחנות הצדק טוחנות ממש לאט. כתב האישום הוגש מהר, אבל מאז הכל מתנהל לאט־לאט, אני מחכה ליום שזה ייגמר ואנחנו נוכל להחלים".