אריאל יהב, בן ה־16 התחיל השבוע את כיתה י"א, אך במקביל הוא גם פותח את שנתו השלישית בלימודי התואר הראשון שלו במתמטיקה. יהב אוהב לעשות כל מה שבני גילו אוהבים, אך חוץ מלימודי התיכון, הוא לומד בתוכנית מיוחדת במסגרתה הוא יסיים בקרוב תואר ראשון במתמטיקה ב־HIT ‑ המכון הטכנולוגי חולון.
2 צפייה בגלריה
 "יש פרגון גדול". אריאל יהב
 "יש פרגון גדול". אריאל יהב
"יש פרגון גדול". אריאל יהב
(צילום: פרטי)
"סטודנטים בוגרים מבקשים ממני לעזור להם בשיעורי הבית",  מספר יהב, הלומד כיום במקביל בתיכון אורט חולון ומתגורר עם משפחתו בשכונת נוה אביבים.
גילי, אמו של אריאל, מספרת: "זיהינו שיש לו כישרון ומשיכה למתמטיקה מגיל מאוד צעיר. אבל זה התחזק לקראת סוף בית הספר היסודי, ולכן בחרנו יחדיו בכיתה עם התמחות במתמטיקה ופיזיקה. ראינו שההישגים מאוד גבוהים בכל המקצועות המדעיים, וגם אריאל ראה שיש לו תשוקה עצומה לתחום המתמטיקה. הוא סוג של אוטו‑דידקט שידע את כל התכנים הרבה לפני שהגיע ל־HIT".
בזמנו הפנוי, יהב הוא נער רגיל לחלוטין ‑ אוהב להרכיב לגו, לוקח הרבה קורסים בתכנות מחשבים וקורא קומיקס באנגלית.

קראו גם:

"ילדים מהכיתה רואים את זה שאני לומד לתואר, ויש פרגון גדול מצד הכיתה, וגם מצד ההורים של הילדים, וכן המורים מבית הספר", הוא מספר ל"מיינט חולון", ומוסיף: "אם סטודנטים במכון שואלים שאלות במתמטיקה, אני תמיד שמח לעזור להם. משעשע שלפעמים אני עוזר למישהו שיכול להיות כפליים הגיל שלי, אבל זה כיף".

2 צפייה בגלריה
המכון הטכנולוגי HIT
המכון הטכנולוגי HIT
המכון הטכנולוגי HIT
(צילום: יח"צ)

אתה רואה את מקצוע המתמטיקה איתך בטווח הארוך?
"אני רוצה להמשיך את זה. לא אעצור בתואר שני. אני רוצה להמשיך לדוקטורט במתמטיקה ורוצה להעמיק בזה כמה שיותר. השאיפה היא להביא את עצמי למקום של מתמטיקאי חוקר".
ומה לגבי שירות צבאי?
"במסלול שאני נמצא בבית הספר, מכווינים אותנו ל־8200, וזה התחום שאני רוצה להיות בו ולתרום הכי הרבה לצבא".
איזה תחום אתה הכי אוהב במתמטיקה?
"עד עכשיו, ממה שלמדתי ‑ מתמטיקה בדידה, וגם מתמטיקה דיסקרטית".