לאחר שחברות הביטוח התנערו מתשלום ביטוח הדירה לדיירי הבניינים ברחוב סרלין 36-38 בחולון, לאחר קריסת הבניין, הגיעה תביעת הענק של הדיירים: 11.3 מיליון שקלים. חברות הביטוח טוענות כי מדובר במקרה של "התפוצצות" אשר אינו מכוסה בפוליסה.
3 צפייה בגלריה
הבניין שקרס ברחוב סרלין
הבניין שקרס ברחוב סרלין
הבניין שקרס ברחוב סרלין
(צילום: קובי קואנקס)
בעלי הדירות ברחוב יוסף סרלין 36-38 בחולון, אשר קרס בספטמבר 2021, הגישו תביעה בסך של כ-11.3 מיליון שקל כנגד שבע חברות ביטוח שונות בארץ, בטענה שחברות הביטוח לא שילמו להם את תגמולי הביטוח עבור נזקי המבנה. לטענת התובעים, פוליסת ביטוח הדירה שלהם כללה ביטוח מבנה ובחלק מהמקרים גם ביטוח תכולה במועד הרלוונטי לקריסת הבניין.
ד"ר עו"ד קובי קפלנסקי ועו"ד לירן הגר מייצגים את הדיירים השונים בבית המשפט המחוזי מרכז, כאשר התביעה היא נגד חברות הביטוח: כלל ביטוח, מנורה, איי.די.איי, איי.אי.ג'י, הכשרה חב' לביטוח, שירביט ומגדל.
במסגרת התביעה נטען, כי "ב-11 בספטמבר 2021 בשעות הבוקר, דיירים בבניינים 36 ו-38 שמעו רעש של פיצוץ הבוקע מתוך הקירות. חלק מהדיירים הבחינו כי הדלת הראשית בדירתם אינה ניתנת להזזה, דבר שגרם להם להיות כלואים בדירתם ללא אפשרות לצאת ממנה. לאור דיווחים של חלק מהדיירים לגורמי ההצלה אודות התופעה המוזרה לה היו עדים, הגיעו למקום מומחים ובין היתר: כוחות הכבאות וההצלה, מהנדסי העירייה ומהנדסי פיקוד העורף. לאחר שהמומחים סקרו את האזור, הם הגיעו למסקנה כי קיימת סכנת התמוטטות ממשית של הבניינים וכי הם אינם ראויים למגורים".

3 צפייה בגלריה
ההריסות ברחוב סרלין
ההריסות ברחוב סרלין
ההריסות ברחוב סרלין
(צילום: קובי קואנקס)

בהמשך כתב התביעה נכתב: "המומחים הגיעו להסכמה לפיה יש להורות על פינוי מיידי של כל הדיירים בבניינים ושל מכלי הגז, וכן ניתוק לאלתר של תשתיות המים והחשמל. יום למחרת, ב-12 בספטמבר וכעבור כ-30 שעות מהדיווח הראשוני של הדיירים, התפוצצו הבניינים וקרסו – העורף של בניין 38 קרס במלואו, ואילו העורף של בניין 36 קרס בחלקו. בנס, ולאור הפינוי המיידי של הדיירים לפני כן, לא היו אבדות בנפש באירוע זה".

קראו גם:

עוד נטען בתביעה כי "בעקבות "מקרה הביטוח" התובעים פנו לחברות הביטוח הנתבעות והודיעו להן על קרות מקרה הביטוח וביקשו כי ישולמו להם תגמולי הביטוח. חברות הביטוח החליטו לשלם דמי שכירות למבוטחיהן עקב מקרה הביטוח, אולם בניגוד לפוליסות הביטוח, ולהסכמות שהושגו בין הצדדים ובחוסר תום לב, נמנעו מלשלם את תגמולי הביטוח עבור נזקי המבנה עד ליום הגשת התביעה ולפיכך מוגשת תביעה זו".

3 צפייה בגלריה
הבניין ברחוב סרלין. הדיירים ברחו
הבניין ברחוב סרלין. הדיירים ברחו
הבניין ברחוב סרלין לפני הקריסה. הדיירים ברחו
(צילום: קובי קואנקס)

התובעים טוענים כי חלק מחברות הביטוח הוציאו מכתבי דחייה לדרישת הדיירים וחלק לא השיבו למכתב הדרישה שנשלח אליהן.
מחברת AIG נמסר בתגובה: "כתב התביעה טרם התקבל בחברתנו. כאשר יתקבל נלמד אותו ונגיב בערכאות המקובלות".
מכלל ביטוח ופיננסים נמסר: "התביעה טרם התקבלה בחברה. כשתתקבל נלמד אותה ונגיב בערכאות המקובלות".
מהכשרה חברה לביטוח נמסר: "אנו נתייחס לתביעה במסגרת ההליך המשפטי".
ממגדל ביטוח נמסר בתגובה: "כתב התביעה טרם התקבל בחברתנו, כשנקבלו נלמד אותו ונגיב בערכאות המתאימות ".
משאר הנתבעות לא נמסרה תגובה.