עמותת "צער בעלי חיים" תובעת תושבת חולון שאימצה כלבה אך השיבה אותה לעמותה כשהיא מוזנחת, חולה ובתת־תזונה.
1 צפייה בגלריה
בלי טיפול רפואי
בלי טיפול רפואי
בלי טיפול רפואי
(המחשה: שאטרסטוק)
קראו גם:
העמותה הגישה את התביעה לבית המשפט השלום בתל אביב בטענה כי האישה אימצה לפני כשנה מהארגון גורת כלבים כבת שלושה חודשים. כמקובל בכל אימוץ של הארגון, לכלבה הוכנס שבב והתושבת שאימצה אותה התחייבה לטפל בה כראוי ולספק לה טיפול רפואי במידת הצורך. למרות זאת, כחצי שנה לאחר האימוץ, שלחה האישה את הכלבה בחזרה לעמותה באמצעות אישה אחרת בטענה כי היא בהריון, אין לה פנאי לכלבה וכי הכלבה סובלת מקרחות ואין לה כסף לטפל בה.
בעמותה מיהרו להעביר את הכלבה לבדיקה וטרינרית, שם התגלה כי היא מלוכלכת, רזה מאוד, סובלת ממחלת עור ודלקות קשות בעורה ואף סובלת מפרעושים ותולעים.
לטענת נציגי הארגון, המצב אליו הגיעה הכלבה נובע מהזנחה ממושכת, תזונה לקויה והיעדר טיפול רפואי בסיסי שגרם לכלבה סבל רב ואף לבעיות רפואיות שעלולות להשפיע עליה בעתיד.
נציגי צער בעלי חיים שלחו הודעה לאישה, בה פורט המצב של הכלבה ולטענתם היא השיבה להם: "אין לכם כסף בעמותה אז אתם מחפשים מאיפה לקחת... היא אכלה טוב טוב אצלי. אתם לא תעשו קופה על אנשים כמוני, מעניין מה יקרה".
לסיום מבקשים נציגי העמותה מבית המשפט לפסוק לארגון פיצוי על סך 13,717 שקלים בצירוף ריבית והצמדה ובכלל זה את סעיף הקנס בחוזה והסכום עבור הטיפול הרפואי לו נזקקה הכלבה, וכן הוצאות שכר טרחת עורך דין ו־755 שקל דמי אגרת הגשת התביעה.