עבודות הרכבת הקלה הפכו רחובות רבים בחולון לאתרי שיפוצים ופקקים בלתי נסבלים. ברחוב הזה בשכונת אגרובנק המצב הפך בשבועיים האחרונים לבלתי נסבל.
3 צפייה בגלריה
פקקים עצומים ברחוב
פקקים עצומים ברחוב
פקקים עצומים ברחוב
(צילום: רועי שור עמי)

כבר יותר משבועיים שרחוב סוקולוב סגור לאורך אחד ממקטעיו, מה שיוצר פקקים אדירים בכל שכונת אגרובנק בחולון. תושבים מתלוננים שלוקח להם אפילו 40 דקות לחצות את המקטע הקצר: "שעות הבוקר הן סיוט אחד גדול, כי לאורך הרחוב פקק אחד גדול, מתמשך, כאשר כל כלי הרכב מצפצפים ומעירים את התושבים", מספר גידי סמט המתגורר ברחוב סוקולוב.

3 צפייה בגלריה
פקקים עצומים ברחוב
פקקים עצומים ברחוב
פקקים עצומים ברחוב
(צילום: רועי שור עמי)

רועי שור עמי, תושב אחר ברחוב מספר ל"מיינט חולון": "ככה זה נראה בכל בוקר, פשוט אין אפשרות לצאת לרחוב מנדליי או שלום עליכם. לא לעבודה, לא הסעה לבית ספר או לגן, וזה אחרי שרחוב מנדליי היה סגור למשך מספר חודשים ונפתח רק לאחרונה לתנועה. מה ההיגיון בתכנון? איך אפשר לחיות ככה".

קראו גם:

שור עמי מוסיף: "אין אפשרות לצאת לפני 09:30-10:00 מהבית – כי כל הרחוב פשוט עומד. רק למשכימי קום שיוצאים לעבודה בשעה 07:30 אולי יש עוד איזשהו סיכוי. אני מתגורר בבניין הפינתי ברחוב – ואני רואה פקק מימין ופקק משמאל. בעבר הייתי לוקח את הבן שלי לבית הספר שנמצא קצת פחות מקילומטר בימי גשם ברכב – עכשיו כבר אין סיכוי. אני לא מוציא את האוטו, ואנחנו הולכים את כל המרחק ברגל".

כך נראה הפקק הבוקר (רביעי 3.1.2024):

לטענת שור עמי: "הפקק נגרם משתי סיבות – הרכבת הקלה שאמורים לעבוד עליה. אני אומר אמורים "לעבוד עליה" – אבל למעשה אין תזוזה כבר כמה חודשים. לא נעים להגיד, אני מרגיש שאני חי בעזה, הכבישים הרוסים, ואמא לתינוק לא יכולה לעבור כי גם אין מדרכות. הסיבה השנייה, כי רוצים לשפץ ולבנות מדרכות ברחוב מנדלה הסמוך, אבל בגלל המלחמה הכל קפא – וגם המיזם הזה נשאר תקוע".

3 צפייה בגלריה
פקקים עצומים ברחוב
פקקים עצומים ברחוב
פקקים עצומים ברחוב
(צילום: רועי שור עמי)

חלק מן השכנים באזור הצטרפו לקריאות של שור עמי וסמט, וטוענים: "מרחוב הרב מיימון לתיאטרון חולון, לוקח לי 40 דקות נסיעה - ממש הזוי" ועד שכנה נוספת שכתבה: "כאוס מוחלט במזרח סוקולוב".

תגובת עיריית חולון


"השינוי ברחוב סוקולוב בוצע בהתאם להתקדמות בניית הקו הירוק של הרכבת הקלה. בשלב הנ"ל, שיימשך כ-8 חודשים, הורחבו שטחי העבודה, בוצעה הסטת קווי האוטובוס לרחובות סרלין/ מקווה ישראל, חנקין, שנקר וההסתדרות והוסדר נת"צ לשני הכיוונים מ 5:00 עד 22:00 במקטע שבין הרחובות שנקר וגאולים. תנועת כלי רכב פרטיים מותרת רק לכיוון מזרח, בין רח' חנקין לבין שד' ירושלים. כמו בכל הסדר תנועה חדש, נדרשת תקופת הסתגלות של משתמשי הדרך להסדר החדש וזה הגורם העיקרי לעומסים.
עם הזמן הנהגים ילמדו את ההסדר ויעברו לדרכים חלופיות, בעיקר אלה שאינם נדרשים להגיע לרח' סוקולוב אלא מחפשים לעבור דרכו כמסלול לכיוון צפון. לכל הרחובות שצוינו ניתן להגיע גם בכיוון הרחובות חנקין וז'בוטינסקי.
בשלב הבא רחוב סוקולוב ייסגר לתנועה בשני הכיוונים בקטע שבין רח' קראוזה לבין רח' קוגל, והסדר זה זהה להסדר הסופי שיחול בתום העבודות, כאשר במקטע הנ"ל יוסדר מדרחוב עם מעבר של הרכבת הקלה בלבד".