ביום חמישי האחרון, סביב השעה 10:00 בבוקר, יצא שוטר מתחנת משטרת חולון לסיור שגרתי באזור בית החולים וולפסון. היום היה שרבי למדי, אך לפתע הבחין השוטר באדם מבוגר שבגדיו נראו לו צבעוניים מדי ולא תואמים לסביבה: מכנסיים קצרים בצבע ירוק, קפוצ'ון אפור ארוך ונעלי ספורט בצבע תכלת.
2 צפייה בגלריה
עורר את חשד השוטר
עורר את חשד השוטר
עורר את חשד השוטר
(צילום המחשה: canva)
מעבר להתאמת הצבעים הבעייתית, השוטר הבחין כי הקפוצ'ון מעט חורפי ליום שרבי כל כך, וחשדו התעורר. הוא החליט לעקוב אחריו ואז הבחין שהאיש מנסה לפתוח דלת אחר דלת של כלי רכב שחנו לאורך הרחוב.
השוטר המשיך לעקוב, תוך שהוא מבקש סיוע מניידות נוספות, אולם לאחר מספר דקות איבד קשר עין עם החשוד. דיווח של אחד השוטרים התריע כי החשוד אותר באזור בנק הפועלים ברחוב אילת/יוספטל, ועושה את דרכו ברגל לכיוון שיכון ותיקים.
השוטר הגיע לאיזור, וראה כי החשוד כבר הספיק להגיע רחוב סירקין. שם ראה שהחשוד מנסה לפתוח טנדר טויוטה. הוא ראה שהדלת לא נעולה, נכנס פנימה ושהה בתוכו מספר שניות. השוטר הגיע במהירות לרכב, וראה כי החשוד יוצא ממנו בריצה.

קראו גם:

השוטר דלק אחריו במטרה לעצור אותו, ותוך כדי ריצה ובעודו מתחיל לחצות את הכביש, הוציא החשוד סכין מכיסו הימני של הקפוצ'ון, פתח אותה והתקדם למדרכה. השוטר הבחין שהחשוד מתקרב עם הסכין לכיוון אישה שעמדה באותה עת על המדרכה, ועל כן מיד שלף את האקדח, דרך את הנשק וצעק לו לזרוק את הסכין. החשוד נבהל, קיפל את הסכין וזרק אותה לרצפה.

2 צפייה בגלריה
מי ירה לעבר החנות בשוק?
מי ירה לעבר החנות בשוק?
השוטר שלף אקדח
(המחשה: shutterstock)

אז הצליח השוטר להתקדם אליו, עצר אותו, ובמהלך בדיקת גופו נתפס דוקרן קטן נוסף במחזיק המפתחות, פתק לבן שנפתח ובו אותר חומר החשוד כסם וכן נתפסה הסכין המתקפלת.
האיש, גבר בן 39 תושב שכונת רמז בחולון נעצר בחשד לניסיון לפרוץ לרכב בכוונה לגנוב, החזקת אגרופן וכן באחזקת סמים לשימוש עצמי.
בחקירתו סיפר החשוד כי יש לו רישיון לקנאביס רפואי שנמצא בטלפון שהוא השאיר בדירתו. לגבי הכלים הוא שהוא מסתובב איתם לצורכי הגנה עצמית, כיוון לדבריו יש לו סכסוך עם פועלי תמ"א בבניין הסמוך לביתו. לגבי הרכב שנכנס לתוכו הוא טען שהבחין בפועלים מסתכלים עליו, ורצה לעזור לבעל הרכב ולגרום לו להבין שהוא צריך לנעול את רכבו. כמו כן, טען החשוד כי נחבל בפניו בזמן המעצר וכתוצאה מכך גם נפלה לו שן בתא הכלא.
החשוד הובא בפני השופטת אביטל אמסלם-גלבוע מבית המשפט השלום בתל אביב, אשר העירה מצד אחד, כי "מקריאת דו"ח המשטרה, לא ברורות מאוד הנסיבות שהביאו את השוטר לשלוף את אקדחו, אך הדברים אינם מופרכים אם אכן ראה את החשוד מהלך לקראת אזרח עם סכין בידו". מצד אחר אמרה השופטת, כי "החשוד נעדר מעבירה פלילית", ועל כן הורתה על חמישה ימי מעצר".