הסדר טיעון קל באופן יחסי לראש ארגון הפשע, יוסי מוסלי: 14 חודשי מאסר בלבד. תוך שיורשע בסעיף של קשירת קשר לביצוע פשע. זאת לאחר שהואשם במעורבות בזריקת רימון רסס על דירתו של חבר בארגון פשע מתחרה שבשכונת גבעת חולון (ח-500).
4 צפייה בגלריה
יוסי מוסלי
יוסי מוסלי
יוסי מוסלי
(צילום: יריב כץ)

מלחמות ארגוני הפשע בחולון


בחודש מאי השנה, הפרקליטות הגישה לבית המשפט המחוזי בתל אביב כתב אישום נגד יוסי מוסלי ושלושה נאשמים נוספים, לאחר שבמסגרת סכסוך אלים בין שני ארגוני פשע (מוסלי וחייא ש.ש.) זרקו רימון רסס ליד דירתו של תושב חולון, עדן חתויל, שנחשד כי הוא משתייך לארגון שבראשו עמד ערן חייא.

קראו גם:

כתב האישום ייחס לארבעת הנאשמים: יוסי מוסלי (47), אלירן פיטוסי (37), אורין נוי (22) ויהונתן יעיש (23) ביצוע עבירות של חבלה בכוונה מחמירה, קשירת קשר לביצוע פשע, היזק מכוון בחומר נפיץ ונשיאת נשק. לצד הסדר הטיעון המקל עם מוסלי, הנאשמים האחרים ירצו עונשים כבדים יותר של בין 30 ל-36 חודשי מאסר.

4 צפייה בגלריה
רימון רסס - תמונת פייסבוק
רימון רסס - תמונת פייסבוק
רימון רסס הושלך לכיוון הדירה בחולון
(צילום המחשה: shutterstock)

רימון הושלך לדירה בחולון


לפי כתב האישום ב-05 בפברואר, 2024, נעצר חתויל בחשד לניסיון רצח של אחיו של יוסי - אלי מוסלי, באמצעות מטען. במקרה שלו, הוא הואשם בניסיון רצח בשני מקרים. בתגובה, מוסלי וחבריו קשרו קשר לפגוע בו על ידי השלכת רימון רסס לדירתו – בקומה השביעית של בניין מגורים בן שבע קומות, שברחוב צפת 22 בחולון.
שני מעורבים אחרים הגיעו לבניין שלו בחולון, ברכב של אשת מעורב נוסף, השליכו את הרימון למסדרון ליד הדירה, בשנייה שיצא מהמעלית. אף אדם לא נפגע בסופו של דבר, אך נזק נגרם למקום, בעוד שניים מהנאשמים נמלטו לתל אביב. אחד הנאשמים אף ביקש מאשתו שתאמר למשטרה שרבים משתמשים ברכב, וזאת על מנת להכשיל את החקירה.

4 צפייה בגלריה
יוסי מוסלי
יוסי מוסלי
יוסי מוסלי בדיון בבית המשפט
(צילום: מוטי קמחי)


הראיות המפלילות


בבית המשפט נחשף כי הפרקליטות החזיקה ראיות רבות שאספה המשטרה נגד הנאשמים, בין היתר תוצרים של האזנת סתר שנעשתה ברכבו של הנאשם פיטוסי, שם הוקלטו שיחות רבות שניהל, שלשיטת הפרקליטות מצביעות בבירור על אשמת המעורבים.
באחת השיחות, שתועדו זמן קצר לאחר זריקת הרימון, מוסלי הטיח בפיטוסי שהוא עשה טעות כשהשתמש במכונית ששכר על שם אשתו לצורך זריקת הרימון, אותה נתן לשני הנאשמים האחרים.
מוסלי הוסיף באותה שיחה כי אם היה יודע על כך קודם לכן לא היה מבקש ממנו לבצע את המשימה. למעשה, בהקלטות מוסלי קושר את עצמו לאירוע ואומר ששלח את נוי ויעיש ברכב שמקושר אליו, והוא אף נוקב בשמם כי הם זרקו את הרימון. ראיות נוספות נגד הארבעה מלבד השיחות היו טביעת אצבע של יעיש במכונית השכורה, וסרטוני מצלמות אבטחה.

4 צפייה בגלריה
אסיר כלא
אסיר כלא
ייכנסו לכלא, אבל לא להרבה זמן
(צילום המחשה: shutterstock)

ייכנסו לכלא - לא להרבה זמן


מוסלי, שעצור כבר שבעה חודשים בגין הפרשה, אמור להשתחרר בעוד פחות מחמישה חודשים בניכוי שחרור מנהלי. בנוסף, על פי ההסדר גם יתר הנאשמים בפרשה, שמיוצגים על ידי עורכי הדין זאב אלוני, יפעת כהן ויצחק איצקוביץ, יצאו בעונשים קלים יחסית.
אלירן פיטוסי, שניהל את השיחות המפלילות עם מוסלי, ירצה 30 חודשי מאסר בפועל. שני הנאשמים האחרים בתיק, אורין נוי ויהונתן יעיש, ירצו שלוש שנות מאסר. מוסלי עצמו מיוצג על ידי עורכי הדין שחר חצרוני, תמיר סננס, ודורון נוי ממשרד נוי סננס שפרלינג חצרוני.