הורים לילדים שמשתתפים בפעילויות של תנועות הנוער בחולון פנו השבוע בדרישה לעירייה כי תסייע במימון מחנות הקיץ כפי שמקובל ברשויות רבות אחרות: "זה תשלום שמגיע לאלפי שקלים. בכל רשות עוזרים, למה לא משקיעים בדור העתיד?".
1 צפייה בגלריה
ההבדל בין מחנה קיץ בישראל היבשה למחנה קיץ באנגליה הרטובה
ההבדל בין מחנה קיץ בישראל היבשה למחנה קיץ באנגליה הרטובה
כתובת אש במחנה קיץ
(המחשה: מעוז חביב)
קראו גם:
יותר ויותר רשויות הודיעו לאחרונה כי יסייעו בסבסוד מחנות הקיץ של תנועות הנוער, אך בזמן שביהוד, תל אביב ורמת גן זוכים ההורים בהנחות של מאות שקלים לילד, בחולון אין צפי להקלה בתשלומים הגבוהים.
"מי שיש לו ילד אחד בתנועת נוער, לרוב גם שאר ילדיו מצטרפים", מסבירה חן הילה דורון, אם לילדים הפעילים בשבט "ארנון" בצופי חולון. "עבור משפחה ממוצעת ששולחת שלושה ילדים למחנה, מדובר בהוצאה של 2,110 שקל. זה המון כסף עבור טיול. בכל רשות עוזרים. למה לא משקיעים בדור העתיד?".
ההורים פנו לעירייה בבקשה שתסייע לתנועות הנוער, בהתאם לתוכנית העירייה לעודד פעילות והצטרפות של ילדי העיר לתנועות נוער.
"ראש העירייה מוטי ששון כל הזמן מדבר על כמה שהנושא חשוב ויקר לליבו", ממשיכה דורון, "אבל ברגע האמת אף אחד לא מכניס יד לכיס. כתבנו בפייסבוק של העירייה, אבל אין ממש שיתוף פעולה, וחבל. בתחילת השנה הייתה לנו הרמת כוסית עם ראש העירייה, שהשוויץ כמה משקיעים בילדי העיר, אז מה קורה עם תנועות הנוער? הם עוזרים בסבסוד קייטנות הקיץ אבל שוכחים את בני הנוער. הקייטנות הן עבור ילדי הגן והיסודי. צריך לתת לכולם בצורה שווה, גם לקטנים וגם לגדולים. רק לאחרונה הודיעו ברמת גן שיגבו עד 444 שקל עבור המחנות, לא כולל הנחות משמעותיות לילד שני, שלישי וכן הלאה. את התשלום עבור חניך בעל צרכים מיוחדים או עולה חדש הגבילו ל־111 שקלים. גם בתל אביב עוזרים ויש 50 אחוז מימון. מדובר בהנחות משמעותיות ואנחנו מצפים שגם בעיר הילדים יבינו את החשיבות של הנושא".
מהעירייה נמסר בתגובה: "עיריית חולון רואה חשיבות רבה בפעילויות תנועות הנוער ומעודדת את ההשתתפות בהן. לפיכך, היא מקצה בכל שנה סכומים גבוהים מאוד מתקציבה לטובת פעילויות אלה, ורק השנה הם מסתכמים לכ־1.4 מיליון שקלים".