האם הזיקוקים בחולון יבוטלו השנה? אחרי שבחלק מהרשויות בישראל כבר הודיעו, בשל המצוקה הנגרמת לתושבים רבים בשל הרעש החזק וגם מטעמי חיסכון, על ביטול מופע הזיקוקין המסורתי ביום העצמאות. מה חושבים תושבי חולון? שאלנו אתכם האם כדאי לבטל? התגובות היו רבות, אבל התשובה הייתה חד משמעית
2 צפייה בגלריה
זיקוקים יום העצמאות
זיקוקים יום העצמאות
זיקוקים יום העצמאות
(צילום אילוסטרציה: Shutterstock)
זה כבר הפך לתופעה מתפשטת - יותר ויותר ראשי רשויות מקומיות הכריזו כי השנה ביום העצמאות השמיים יישארו נקיים, פגועי ההלם יישארו רגועים והזיקוקים יישארו מחוץ ללוח הזמנים של החגיגות.
קראו גם:
מטרת היוזמה היא בראש ובראשונה למנוע בזבוז של כספי ציבור, כיוון שמספר דקות של זיקוקים עולים לקופת העירייה עשרות אלפי שקלים, אך אין ספק כי המהלך מביא עמו עוד מספר יתרונות חשובים, ביניהם שמירה על כדור הארץ, ועזרה לאלה שהרעש הרועם של הזיקוקים מוציא אותם משלוותם.
בעמוד הפייסבוק שלנו העלינו משאל מיינט חולון, ושאלנו אם לדעתכם ראוי לקיים את המופע?
2 צפייה בגלריה
משאל מיינט חולון
משאל מיינט חולון
משאל מיינט חולון
(צילום מסך)
התשובה הייתה נחרצת. מאות גולשים הצביעו בעד ביטול המופע בטענה כי מוטב לנצל את הכסף למטרות טובות יותר כגון שיפור התשתיות, סיוע לנזקקים ואולי אפילו בשדרוג החגיגות והשקעת הכסף בפעילות מותאמת לילדים.
"ממש לא צריך! לבטל לאלתר!! מזהם בטירוף, מחריש אוזניים ופוגע מאוד בבעלי חיים, תינוקות וילדים/אנשים עם צרכים מיוחדים. מסורת משתנה ומה שהיה מקובל פעם אינו נכון ומזיק כיום", כתבה אחת הגולשות. גולשת נוספת הציעה: "כן לחגוג. ללא זיקוקים. למצוא אלטרנטיבה חדשה שתהיה מרשימה לא פחות (הקרנות על בנינים, מופעי תאורה, לא יודעת מה.. ) כי למרות אהבה גדולה לזיקוקי דינור, יש בנינו הלומי הקרב שנכנסים לחרדות עזות מהפיצוצים הלל. ובאותו עניין, אוי ואבוי לנו אם לא נחגוג את יום העצמאות ובצורה הכי מרהיבה שיש. לא חסר כסף".
רבים אחרים הציעו לנצל את הכסף למטרות חשובות יותר: "אין צורך נמאס מזה שישקיעו את הכסף בעזרה לקשישים ולמשפחות במצוקה", כתבה גולשת אחרת.
עם זאת היו גם גולשים שטענו שלאחר ביטול חגיגות העדלאידע וימי הקורונה "הקשוחים" חבל לאכזב את הילדים. "למה לא אני חושבת שדווקא כן שהילדים מאוד זקוקים לזה קצת לשמח את הילדים אחרי כל תקופת הקורונה וחוץ מזה זה כזה מסורת שתמיד לשמור על זה למה לא חיים רק פעם אחת. תיהנו לפחות", כתבה אחת הגולשות.
ומה החליטו בעירייה? פנינו אליהם עם התגובות שלכם, ומבטיחים לעדכן ברגע שיוחלט.
לעדכונים - חדשות חולון