מתנדבים מעמותת "ידידים ‑ סיוע בדרכים" קוראים לעיריית חולון לחדול לרשום להם דוחות כאשר הם מגיעים לטפל בפניות של אנשים במצוקה. "אנחנו יוצאים לסייע לתושבים. היו מקרים שהעירייה בעצמה פתחה אצלנו קריאות כשהיה עומס בקורונה, והיו אנשים שהיו זקוקים לסיוע ברכישת תרופות ומזון, אז למה הם לא מכירים בפעילות שלנו?".
1 צפייה בגלריה
מוטי עמר ומתנדבי "ידידים" בחולון
מוטי עמר ומתנדבי "ידידים" בחולון
מוטי עמר ומתנדבי "ידידים" בחולון
(צילום פרטי)
קראו גם:
מוטי עמר מנהל את סניף ארגון ידידים בחולון, בת ים ואזור. הסניף נותן מענה למאות קריאות מדי חודש, בהן לאזרחים שנתקעים בכביש, בבית או ברחוב, כאשר הפעולה הנפוצה ביותר של המתנדבים היא חילוץ ילדים שננעלו בתוך רכב.
לאחרונה מתמודדים מתנדבי הארגון עם דוחות רבים, כאשר לטענתם, למרות שהם מגיעים למקרה המוגדר "חירום" ומקפידים לסמן את רכבם כרכב חילוץ ולא להפריע לתנועה, הם עדיין סופגים דוחות שלרוב אינם מצליחים לבטל.
בשבוע שעבר עמר ניסה לבטל דוח כזה. הוא התייצב בבית המשפט וניסה להסביר לשופט כי הדוח ניתן כשסייע לאדם במצוקה שרכבו נתקע באמצע הכביש, לאחר ששני ערעורים שהגיש לעיריית חולון נדחו.
"לבשתי את האפוד הרשמי שלי שמיועד לאירועים מיוחדים והתייצבתי למשפט. עוזרת התובעת שוחחה איתי בטרם הכניסה לאולם והציעה להפחית את התשלום ל־100 או 150 שקלים, אך סירבתי להצעה בגלל הנסיבות", מסביר עמר, שהתוודה כי לעתים הוא משלם דוחות של מתנדבים כדי שלא לפגוע במוטיבציה שלהם ולא לגרום לאף מתנדב להסס לצאת לקריאה.
"הסברתי שאנחנו כמתנדבים באים לעזור ולסייע, ולא פעם הגענו למכוניות שתקועות בנתיבי נסיעה וחוסמות את הדרך, ופתחנו את ציר התנועה. אנחנו כאן כדי לעשות טוב ולסייע לעירייה וכמובן לתושבים, אבל בית המשפט לא קיבל את דבריי ונדרשתי לשלם את הקנס. בקורונה, כשתושבים התקשרו למחלקות העירייה בבקשה לקניות, סלי מזון ותרופות בגלל המצב, המתנדבים והמתנדבות שלנו הזיעו, טרחו ועזרו לכל תושב ותושבת שפנו לעירייה בבקשת סיוע, כשהעירייה עצמה פתחה אצלנו את הקריאות".
למרות הזעם, עמר מבטיח כי פעילות העמותה לא תיפגע. "נמשיך לסייע גם אחרי המשפט הזה והדוחות שאנחנו מקבלים, אבל אנחנו מצפים שעיריית חולון תכיר במתנדבים שלנו ובפעולות שנעשות על ידנו ולא יפגעו בפעילות השוטפת שלנו".
מהעירייה נמסר בתגובה: "עיריית חולון מעריכה מאוד את פעילות כלל המתנדבים בעיר שמסייעים לתושבים במגוון תחומים, ובכללם מתנדבי ידידים. עם זאת, מי שחונה שלא כחוק מפריע לתנועה ועלול לגרום לסכנה בטיחותית. מי שלא מרוצה מהסירוב לביטול דוח יכול לבקש להישפט".