בית המשפט המחוזי בתל אביב הרשיע הבוקר (רביעי) את אורטל בנימין ורינת ינקו בהתעללות ותקיפת ילדי הגן, ההורים שחששו כי תירקם עסקת טיעון, וזעמו עקב סחבת בתיק לאחר שמספר דיוני בוטלו, נשמו הבוקר לרווחה, אך גם הם מבינים כי המסע עוד ארוך.
3 צפייה בגלריה
ינקו ובנימין לפני הכרעת הדין
ינקו ובנימין לפני הכרעת הדין
ינקו ובנימין לפני הכרעת הדין
(צילום: מוטי קמחי)
פרשת "גן הזוועות" בשכונת קריית בן גוריון בחולון נחשפה לראשונה לפני כשנתיים. כאשר הורי ילדי גן סיגל עלה חשש כי משהו לא תקין בהתנהלות הגן, והם החלו לאסוף מידע וחומרים באופן חוקי ובלווי יעוץ משפטי.
כאשר ההורים נחשפו לתיעוד ממצלמות האבטחה, שבהן נראות נשות הצוות מבצעות מבצעות מעשים חמורים של התעללות בילדים, הם התחלחלו. תוך זמן קצר נשות הצוות נעצרו ובינואר 2021 הוגשו כתבי אישום נגד נשות הצוות. היום (רביעי) כאמור, הגיעה ההרשעה שההורים ציפו לה.
אורטל בנימין הורשעה ב-9 סעיפי התעללות, 16 סעיפי תקיפות על ידי אחראי וגרימת חבלה ו-20 תקיפות סתם, רינת ינקו הואשמה ב-3 סעיפי התעללות, 3 סעיפי תקיפה,ו- 26 סעיפים של תקיפת סתם.
כתב אישום נוסף הוגש נגד מנהל הגן, סיגל אדהמי ושלוש סייעות נוספות, ורד אברהם, ליבנת אונגר ויפית אשר, בגין ריבוי עבירות של תקיפת קטין הגורמת חבלה, עבירות תקיפה סתם והפרת חובה על ידי אחראי, והמשפט בעניינן עדיין נמשך.
קראו גם:
גל לוי, שבתה הייתה בגן סיכמה בכאב את האירועים האחרונים: "שנתיים של דיונים, דחיות בלי סוף, להגיע לשלב הכרעה ולשמוע סעיף סעיף שהשופט מקריא, איך הן לא פסחו על אף ילד וילדה בגן והרסו להם את הנפש. לשמוע את השופט מקריא איך אורטל ורינת פגעו לי בילדה שוב ושוב. ילדה שהיום עם 50 אחוזי נכות פוסט טראומה. אני יודעת שהדרך לעונש עוד ארוכה אבל אין ספק שזה צעד אחד נוסף לקראת הרגע שנלווה אותן לנווה תרצה".
3 צפייה בגלריה
גן סיגל בחולון. התעללות קשה
גן סיגל בחולון. התעללות קשה
גן סיגל בחולון. התעללות קשה
(צילום: יריב כץ)
מור דרור, אם לילדה אחרת בגן, הוסיפה: לא אשכח לעולם את הרגע שה-DVR היה אצלי בידיים וחשבתי שאני אראה כמה מעשים לא ראויים אבל ברגע שהצלחנו לשחזר את החומרים חשכו עיניי. ישבנו במשך יומיים וצפינו בזוועות. הן גמרו לנו את הילדים, רמסו אותם. מאז כל פרשה שמתפוצצת אני לא מצליחה לתפקד וחושבת על אותו היום שאני הבנתי מה קורה לבת שלי בגן. אין בכלל מילים לתאר את מה שאני מרגישה כרגע ואני מקווה שהעונש שיקבלו על מה שעשו יהיה חמור ביותר למרות ששום עונש לא יספק אותי לעולם".
3 צפייה בגלריה
חשד להתעללות בגן בחולון
חשד להתעללות בגן בחולון
מצלמות האבטחה בגן חשפו הכל
(צילום: מצלמות אבטחה)
חן קובריץ כהן, ממטה המאבק למען הילדים שליווה את הורי הגן בירך על ההרשעה ואמר: "שנתיים שאנחנו מלווים את ההורים והפרשה הזו. ישבנו כבר בדיונים של פרשות אחרות וכל פעם מחדש קשה לנו לשמוע ולהכיל את הזוועות האלו. יש פה שתי סייעות שהשופט בעצמו אמר כי הן היו אמונות על ביטחונם של הילדים, היו אמורות להגן עליהן. בפועל ההיקף של המעשים שלהן הוא בלתי נתפס. הילדים חוו גיהינום בגן הזה וניתן להבין זאת גם מדברי השופט. מדובר בהרשעה תקדימית וחשובה ביותר כיוון שהשופט הכניס סעיף התעללות נפשית, תוך שהשופט מציין שעבירה זו מתייחסת לכל הפעוטות, גם אלו שרק צפו ולא נצפו חווים אלימות פיזית במצלמות".
לעדכונים - חדשות חולון