ארבעה מקרי שוד של סניפי דואר מיוחסים ליוצא תוכנית הריאליטי "האח הגדול" ותושב ראשון לציון, צבי פורטל. לפני כשבועיים נעצר פורטל בחשד לביצוע שוד באחד מסניפי הדואר בראשון לציון, אך לאחר חקירתו טענו במשטרה כי ביצע שלושה מקרי שוד נוספים.
לטענת המשטרה, פורטל ביצע את השוד לאחר שנקלע לקשיים כלכליים. פורטל (44) הכחיש בתחילה את החשדות שיוחסו לו, אך לאחר מכן החליט לשמור על זכות השתיקה.
2 צפייה בגלריה
בית האח הגדול
בית האח הגדול
בית האח הגדול
(צילום: לירן תמרי)
פורטל פרץ לתודעה הארצית בשנת 2012 כשהשתתף בתוכנית הריאלטי "האח הגדול". במהלך שהייתו בבית הכיר פורטל את אביבית בר זוהר והשניים הפכו לבני זוג. בהמשך נישא לאשת הנדל"ן עפרה מיארה מראשון לציון, אך לאחר מספר חודשים הם התגרשו.
קראו גם:
לאחר גירושיו ניהל פורטל זוגיות עם מורן עובד, ובשנת 2016 נולדה להם בת. במהלך השנים ניסה פורטל לנצל את "15 דקות" התהילה שלו ולהתברג בתעשיית הבידור הישראלית, אך ללא הצלחה. בעבר נקשר שמו בהתבטאויות קשות נגד הקהילה הגאה, אך הוא תיקן את מעשיו וקיבל את סליחתם של חברי הקהילה.
בשנים האחרונות מתגורר פורטל בראשון לציון, שם ניסה את מזלו בתחום הנדל"ן, אך בני משפחתו עדיין מתגוררים באשקלון.
ביום רביעי לפני שבועיים הוא נעצר בחשד לביצוע שוד בסניף הדואר ברחוב ראובן בראשון לציון. לטענת המשטרה הוא איים על הפקידה באשנב־כל והיא מסרה לו סכום גבוה מ־5,000 שקלים. הוא יצא מהסניף וצעד ברגל עד למכונית שחנתה מאות מטרים משם. הפקידה התקשרה למשטרה ולאחר שנגבתה ממנה עדות החלה חקירה לאיתור השודד. הבלשים הצליחו לאכן את הטלפון הסלולרי של פורטל ועצרו אותו כששהה בדירה של בת זוגתו.
2 צפייה בגלריה
פורטל. במשטרה מנסים לפענח האם איים באקדח אמיתי או באקדח צעצוע
פורטל. במשטרה מנסים לפענח האם איים באקדח אמיתי או באקדח צעצוע
פורטל. במשטרה מנסים לפענח האם איים באקדח אמיתי או באקדח צעצוע
(צילום: ניר פקין)
במהלך החקירה ייחסה לו המשטרה שלושה מקרי שוד נוספים בראשון לציון ובתל אביב מהם יצא על פי החשד עם שלל של עשרות אלפי שקלים. בדיון להארכת מעצרו בבית משפט השלום בפתח תקווה טענה המשטרה כי פורטל זוהה במצלמות האבטחה של הסניפים וכן על ידי חלק מהפקידות.
על פי החשד, נהג פורטל להיכנס לסניפי הדואר בשעות הצהריים כשהיו ריקים מאדם, כשהוא מצויד באקדח וחובש מסכה כירורגית. במשטרה טרם הצליחו לקבוע האם מדובר באקדח אמיתי או באקדח מפלסטיק. לטענת המשטרה פורטל שלף את האקדח ואיים על הפקידות עד שהן מסרו לו את הכסף.
במשטרה ציינו כי האקדח או הכסף שנשדד לא נמצאו בדירה בה שהה פורטל בעת מעצרו, והבלשים מסתמכים בעיקר על מצלמות האבטחה ועל עדויות העובדים. לטענת החוקרים נדרשות להם 18 פעולות חקירה נוספות ולשם כך ביקשו את הארכת מעצרו של פורטל. בנוסף ציינו נציגי המשטרה כי הם מתכוונים לבצע עימות בין פורטל לפקידות שנשדדו.
עו"ד בן נתן מסר בתגובה: "החשוד מכחיש את החשדות נגדו. החקירה נמצאת בראשיתה ואנו ממתינים שהמשטרה תסיים אותה בהקדם".
פורטל מנגד טען בגרסתו הראשונה כי מעולם לא ביצע שוד. "אין לי מושג מה אתם רוצים ממני בכלל", אמר. "לא הייתי בסניף דואר. לא שדדתי אף אחד. לא חייב כסף לאיש. אין לי שום אקדח, יש לכם טעות חמורה. עצרתם את האדם הלא נכון".
פורטל טען לחפותו גם לאחר שהוצג בפניו סרטון ממצלמת האבטחה לפיו הוא מאיים לכאורה על הפקידה. "לא הייתי בסניף, לא שדדתי אף אחד", טען פורטל. "אין לכם שום הוכחה. זו לא התמונה שלי. אני לא אודה בדבר שלא עשיתי. למה לי לשדוד מישהו? לא חסר לי כסף". בהמשך שינה את האסטרטגיה שלו מול החוקרים והודיע כי הוא שומר על זכות השתיקה.
סניגורו, עו"ד בנימין בן נתן מהסנגוריה הציבורית, הכחיש את החשדות המיוחסים למרשו וביקש לשחררו למעצר בית בבית זוגתו. השופטת אליאנא דניאלי החליטה להאריך את מעצרו של פורטל בארבעה ימים כדי לאפשר למשטרה לבצע עוד פעולות חקירה. "מהראיות עולה מניע לביצוע המעשים", קבעה השופטת. "החשוד שמר על זכות השתיקה כשנשאל שאלות רלוונטיות ומהותיות".