מה הייתם עושים אם הייתם קמים בבוקר ומגלים שמישהו הקים ממש בכניסה לבית שלכם מבנה מכוער שחוסם את הכניסה לבית ואת הנוף מסביב? זה בדיוק מה שקרה לתושבי רחוב קדושי קהיר בשכונת נאות רחל בחולון, באדיבות חברת החשמל.
2 צפייה בגלריה
מבנה החשמל שהוקם בנאות רחל
מבנה החשמל שהוקם בנאות רחל
מבנה מכוער בכניסה לבית בנאות רחל
(צילום: אשר סייפר)
אשר סייפר, המשמש כיושב ראש ועד הבתים באזור זה, מספר: "לפני מספר שבועות קבלן של חברת החשמל 'השלים' בניה של מבנה מכוער מול הכניסה של הבתים ברחוב קדושי קהיר 20-22". לדבריו, התגובה של תושבי השכונה הייתה מיידית, והם פנו עליו על מנת לסייע להם לטפל במפגע, והסביר: "כיוון שהמבנה מכוער ולא גמור, גורם למפגע תעבורתי ואסתטי, והעיצוב שלו מתאים לעולם שלישי".
אין צורך להיות בעל טעם אמנותי במיוחד על מנת לזהות את הכיעור שבמבנה החדש שהוקם באמצע שכונת המגורים ומול המרכז המסחרי המרכזי. מדובר במבנה מאסיבי באורך של כשני מטרים, רוחבו מטר וגובהו כמעט 1.90 – כך שאדם שיוצא מפתח הבית והיה רגיל לראות את הרחוב השוקק, נאלץ כעת לראות רק את המבנה, ועל אף שהוא יחסית חדש, הוא כבר מתקלף בחלקו התחתון, וזוכה ללא מעט מחוות גרפיטיות בחלקו העליון.
רינה, תושבת ותיקה ברחוב מוסיפה: "אפילו כלבי הרחוב כבר זיהו את המבנה כחדש – ודאגו לסמן אותו בשתן. מי שהולך סביבו לא יכול לפספס ריח מבאיש במיוחד".

2 צפייה בגלריה
מה יהיה השלב הבא?
מה יהיה השלב הבא?
מה יהיה השלב הבא?
(צילום להמחשה בלבד: זהר שחר)

סייפר החליט לפעול בשם תושבי השכונה ופנה למחלקת פניות הציבור של חברת החשמל, וכתב להם בציניות: "היות ואנו מכבדים את החלטתכם על הקמת המבנה, החלטנו לקיים טקס על מנת להעניק למבנה שם. ישנן מספר אופציות, כגון 'מבנה על שם חברת החשמל לישראל', או האם אתם מעדיפים שנעניק למבנה שם של אישיות המנהלת היום את החברה או של חבר הדירקטוריון?".

קראו גם:

סייפר סיים את פנייתו בבקשתו לטיפול וכתב: "נשמח לשמוע מה עמדתכם לגבי מבנה בלתי גמור מכוער זה", בתגובה ענו לו בחברת החשמל והודיעו לו: "תלונתך התקבלה והועברה להמשך טיפול. מענה יינתן תוך 21 ימי עסקים".
מאחר ואנחנו לא נחכה 21 ימים, פנה כתב "מיינט חולון" פנה לדוברות חברת החשמל בשאלות: למה משמש המבנה? מדוע הוצב דווקא שם ולא הוטמן באדמה, האם חברת החשמל מתכננת לסיים את הקמתו או לעצבו בצורה אסתטית יותר, והחשוב מכל: האם ישנה סכנת קרינה מן המבנה לעוברים ולשבים, ו/או לאלו המתגוררים ממש מעליו?
מחברת החשמל נמסר בתגובה: "תחנת הטרנספורמציה הזעירה ברחוב קדושי קהיר הייתה בתוך גינה ציבורית מוסתרת. עיריית חולון הורידה את הגינה ואת המפלס וכפועל יוצא חשפה את התחנה. על עיריית חולון לתאם עם חברת החשמל את העבודות לצביעת התחנה".
תגובת עיריית חולון תתפרסם כשתתקבל.