בנם בן השלוש של דניס ואיזבל דשבסקי מחולון אובחן בחודש פברואר כמי שנמצא על הספקטרום האוטיסטי, והתברר כי הוא מתאים לגן תקשורת. בני הזוג היו משוכנעים כי הם פעלו בדיוק "לפי הספר", אך למרות זאת, שבועיים לפני פתיחת שנת הלימודים, הם טרם קיבלו עבורו שיבוץ ראוי.
3 צפייה בגלריה
"שיצטרף כילד התשיעי". הפעוט
"שיצטרף כילד התשיעי". הפעוט
"שיצטרף כילד התשיעי". הפעוט
( צילום פרטי)
"ידענו שזה ייקח זמן, ולכן שלחנו את כל המסמכים מראש", אומר דניס, "אבל בגלל סחבת וחוסר תשומת לב שכחו את הילד שלנו, כך שרק אחרי לחצים מצידנו התקיימה ועדת זכאות איפיון מאוחרת בחודש יולי, שבה נמצא כי הילד זכאי לגן תקשורת".
רק השבוע קיבלו ההורים שיבוץ, אך להפתעתם, למעט כתובת, לא ניתן להם מידע נוסף. "אמרו לנו שאין עדיין גננת, והם מקווים שהם ימצאו", אומרת איזבל. "הרי גן תקשורת זה לא רק גננת. מה עם עובדת סוציאלית? מרפאה בעיסוק? קלינאית תקשורת? מבנה לא עוזר לנו אם אין תוכן. היום הבן שלנו בגן רגיל כי אי־אפשר למצוא מעון לחינוך מיוחד באמצע שנת לימודים, וגם הוא וגם הסביבה שלו סובלים. לא מבינים אותו, אז זה מתסכל אותו והוא הופך לאלים כלפי הילדים המסכנים שאיתו, וכמובן שגם הוא סובל מזה. הצמדנו לו סייעת מכיסנו אבל זה לא פתרון".

3 צפייה בגלריה
גן ילדים
גן ילדים
גן ילדים. בלי גננת?
(צילום המחשה: shutterstock)

להחלטה יש היבט כלכלי נוסף. "ברגע שקיבלנו שיבוץ, המרפאה מפסיקה לסבסד לנו את הטיפולים, כי הם יוצאים מנקודת הנחה שהגן מעניק אותם, אבל בגן אין צוות. מדובר בשני טיפולים בשבוע, שעלות כל אחד מהם היא 320 שקלים, ושיעור הידרו אחד בשבוע שעלותו 250 שקלים. את כל זה ניאלץ לשלם מכיסנו, רק כי העירייה הוציאה שיבוץ בלי לבחון את הנושא לעומק. הם טוענים שאין מספיק גנים וצוות. בגן תקשורת יש שמונה ילדים, אז שייכנס כילד התשיעי. שיצדיקו את השם 'עיר הילדים' ויעניקו לילדנו את מה שהוא צריך כדי להתפתח".

קראו גם:

מעיריית חולון נמסר בתגובה: "כידוע, קיים מחסור בצוותי חינוך בכל הארץ ובמינהל החינוך העירוני ממתינים לתשובת משרד החינוך באשר לשיבוץ גננת".