בהפועל חולון הנחיתו השבוע את השחקנים הזרים החדשים והמתחדשים, והחלו את האימונים (הלא רשמיים) לקראת העונה הבאה, ב"בית מכבי" בראשון לציון. בכל הנוגע לסגל השחקנים, מסכמים בקבוצה קיץ מוצלח. אולם בכל הנוגע לאגף המסחרי, מתקשים בהנהלה להסתיר אכזבה גדולה מאוד.
1 צפייה בגלריה
בורדיון, ג'ונסון, דלטון והאריס, בקבלת הפנים בשדה התעופה
בורדיון, ג'ונסון, דלטון והאריס, בקבלת הפנים בשדה התעופה
בורדיון, ג'ונסון, דלטון והאריס, בקבלת הפנים בשדה התעופה
( צילום: דודי אוחיון, הפועל חולון)
הרכבת האווירית של שחקני הקבוצה הזרים החלה לנחות בשבת שעברה. ראשון הנוחתים היה הקלע פרדי בורדיון שיפתח עונה שלישית במועדון. "חזרתי כדי להילחם ולזכות בעוד תארים בשביל המועדון", הוא אמר. שני לנחות היה הסמול פורוורד כריס ג'ונסון, שאף לו תהיה זו עונה שלישית במדים הסגולים. "לראות את האוהדים בנמל התעופה הפך את הנחיתה להרבה יותר טובה. אני לגמרי מתרגש לחזור לחולון ומוכן להתחיל לעבוד", הוא אמר.
ביום ראשון נחתו בבן גוריון הקלע סי.ג'י האריס, הסנטר־פאוור פורוורד מרווין ג'ונס והפאוור פורווד היידן דלטון. לאחר סגירת הגיליון היו אמורים לנחות הסנטר־פורוורד קני קאדג'י והאס הגדול של העונה שעברה והקיץ - הקלע ג'ו רגלנד.
עם פינוי פארק האקסטרים ממתחם "היכל טוטו" בחולון, תעתיק הקבוצה את אימוניה מראשון לציון לאולם הביתי, ואז גם יתקיים אימון פתיחה רשמי לעיני האוהדים.
ההצלחה הגדולה של הקבוצה במהלך הפגרה הייתה ללא ספק הארכת החוזה של הקלע ג'ו רגלנד לשנתיים נוספות. חוזהו הוכפל ביחס לחוזה הקודם. "היינו צריכים להגדיל את ההצעה שלנו בהמון וזה היה ברור לנו מהתחלה", אמר השבוע היו"ר איתן לנציאנו. "יחד עם הרצון שלנו והנכונות שלו התחברנו לעיסקה ששנינו חיים איתה טוב. ברגע שהשחקן רוצה להישאר אז אפשר גם למצוא את הנוסחה שתגרום לו להיות מרוצה".
לנציאנו: "יכול להיות שאנחנו די דומים לאוהדי בית"ר ירושלים, שאין להם בעיה להביא 5,000 אוהדים למשחק חוץ בנתניה אבל לא מסוגלים למכור אפילו 1,300 מנויים"
הצד הפחות מואר של הפגרה הוא האגף המסחרי. נכון לשבוע הזה הקבוצה טרם הצליחה למצוא ספונסר ראשי שיחליף את "יונט", שההתקשרות איתה פסקה לאחר 12 שנה. גם מכירת המנויים רחוקה מלהשביע את רצון ההנהלה, כשנכון לשבוע הזה היא טרם עברה את רף 3,000 המנויים.
"מדובר באכזבה גדולה שלנו מעסקים בחולון", הסביר השבוע לנציאנו. "אני מאמין שנמצא בסוף את מה שאנחנו מחפשים, אבל חשבנו שהדרך לשם תהיה קלה יותר. ציפיתי שיהיו פניות גדולות יותר, שירצו להתחבר להצלחה של קבוצת הדגל של העיר, ולצערי זה לא קורה בינתיים".
מה אתם מפספסים?
"אל תשכח שהיו לנו 12 שנה של שקט, ולא נדרשנו לחפש. נלמד מטעויות. יכול להיות שאנחנו לא משווקים את עצמנו מספיק. וחשוב להבהיר, אנחנו יכולים להביא ספונסר בסכום נמוך ממה שאנחנו דורשים עכשיו אבל זה לא מעניין אותנו יותר".
מה קורה עם המנויים, למה גם שם זה לא מתרומם משמעותית?
"האוהדים הם הלב של הקבוצה ובאמת ציפיתי שיקנו יותר מנויים. אמנם יש עלייה, אבל לא מספיק גדולה. אני מצפה להרבה יותר. זה לא כמו האליפות של 2008 שמישהו בא, זרק כסף והלך. יש פה תהליך ויש עלייה ברמת העניין סביב הקבוצה, אבל זה לא בא לידי ביטוי במכירות".
אולי בעיר עם לא מעט אוהדי מכבי והפועל תל אביב, הפועל חולון הגיעה לתקרת הזכוכית שלה?
"התקרה שלנו הרבה יותר גבוהה מ־3,000 מנויים. אם במשחק הגמר אנשים רצו לשלם 1,000 שקל למשחק אחד, זאת לא אמורה להיות בעיה מבחינתם לקנות כרטיס עונתי באותו סכום. יש פה פוטנציאל של עשרות אלפי אוהדים, ואני לא מגזים. יכול להיות שאנחנו די דומים מבחינת האוהדים לבית"ר ירושלים, שאין להם בעיה להביא 5,000 אוהדים למשחק חוץ בנתניה, אבל לא מסוגלים למכור אפילו 1,300 מנויים. ננסה לפצח גם את זה".