תושבת חולון הופתעה לגלות כי לדוח שקיבלה צורף צילום של תמרור שלא חנתה לידו. התושבת, שהיא גם יו"ר המשמר החברתי ליאורה פור, נקנסה לטענתה למרות שהתמרור שאסר חניה כבר לא היה בתוקף.
2 צפייה בגלריה
ליאורה פור
ליאורה פור
בדקה את התמרור לפני ששילמה. ליאורה פור
(צילום: פרטי)
רוב התושבים כנראה היו משלמים, אך פור, שכבר מנוסה במאבקים מול העירייה, ערערה על הדוח. להפתעתה, גילתה כי התמרור שתמונתו צורפה לדוח בתוקף, אלא שלטענתה, הפקחית צילמה תמרור אחר ולא את זה שלצידו חנתה. "היא כנראה לקחה כמה צעדים וצילמה תמרור אחר, בכלל לא זה שחניתי לצידו".
פור ערערה בבית המשפט, והתעקשה על קיומו של דיון. "זה לא היה עניין של כסף, אלא של עיקרון. לא ייתכן שפקחים יפעלו לפי 'שיטת מצליח'. הרי רוב האנשים לא היו מתעקשים".
השופט הסכים עם פור, ביטל את הדוח ואף ציין כי מן הראוי שפקחים יצלמו את התמונה המלאה ולא רק חלקים ממנה.
"עדותה של הפקחית הותירה ספק בליבי כאשר בחנתי בשנית את המענה של הפקחים באשר לעובדה שמדובר במקטע דרך שהינו רווי תמרורים שונים וספציפיים", נכתב בפסק הדין.

2 צפייה בגלריה
התמרור שהופיע בדוח
התמרור שהופיע בדוח
התמרור שהופיע בדוח
(צילום: פרטי)

פור דורשת מהעירייה לטפל בשילוט. "בבית המשפט מתברר שלמרות שהיה היתר להחליף את התמרור, זה לא הגיע לביצוע. כפעילה חברתית, אני רואה בחומרה את העובדה שיש תמרורים פגי תוקף ובגינם ניתנים לאזרחים ולתושבי העיר קנסות".

קראו גם:

מהעירייה נמסר בתגובה: "מדובר בדוח שנרשם כחוק בגין איסור חנייה בניגוד לתמרור ולבית המשפט הוצגו כל המסמכים המעידים שהתמרור הוצב כדין. ואולם, מאחר שהמפקחת לא ערכה תמונה משותפת לרכב ולתמרור, השופטת סברה שזה מגבש ספק ועל כן זיכתה. העירייה עורכת רענון של תמרורים בעיר לצד בחינת נחיצותם באופן שגרתי והפיקוח העירוני מעודכן בכל שינוי".