רגע אחרי שהוחלט כי התחנה המרכזית החדשה של תל אביב תוקם בסמוך לחולון, משרד התחבורה מעניק לחולון הסכם תחבורתי חדשני בשווי 420 מיליון שקלים.
1 צפייה בגלריה
"צעד משלים והכרחי". מעמד חתימת ההסכם
"צעד משלים והכרחי". מעמד חתימת ההסכם
"צעד משלים והכרחי". מעמד חתימת ההסכם
(צילום: משרד התחבורה ועיריית חולון)
קראו גם:
בשבוע שעבר נודע כי התחנה המרכזית של תל אביב תועבר ברובה למסוף "פנורמה", בסמוך לשכונת תל גיבורים בחולון, אך נראה כי זה לא השינוי התחבורתי היחיד שעיר הילדים צפויה לעבור.
משרד התחבורה ועיריית חולון הודיעו בשבוע שעבר כי חתמו על "הסכם משתל"ם" - מהלך שינוי תחבורתי למרחב המוניציפלי, בהשקעה של מאות מיליונים, ובעיריית חולון הודיעו כי הם מתחילים בתכנון מיידי של התוכנית.
במסגרת ההסכם, חולון תרושת בצירי העדפה לתחבורה ציבורית ותחבורה בת־קיימא, שתאפשר להרחיב את שירות התחבורה הציבורית בעיר. רשת התחבורה העירונית החדשה תכלול פוטנציאל של כ־20 ק"מ של נתיבי תחבורה ציבורית שיבוצעו בטווח הקצר והבינוני, בצירים המרכזיים וברחובות הראשיים של העיר, שייתנו עדיפות משמעותית לתחבורה ציבורית ולאופניים על פני כלי רכב פרטיים.
לאורך נתיבי התחבורה הציבורית יוצבו מצלמות אכיפה והעדפה אלקטרוניות, שיבטיחו שמירה על דרך פנויה ותנועה חופשית לאוטובוסים.
התוכנית כוללת גם שדרוג של פני העיר, הצללת מדרכות, התקנת תאורה, גינון ופיתוח נופי, ושמירה על נגישות ובטיחות לעידוד הליכות בעיר.
במסגרת ההסכם, תתוגבר תדירות התחבורה הציבורית ויוספו קווים חדשים לעיר. עוד יוקמו מסופים וחניוני לילה חדישים, הכוללים עמדות ריענון לנהגים, בשטח כולל של כ־260 דונמים.
בנוסף, ייסללו שמונה שבילי אופניים, באורך כולל של תשעה ק"מ ברחובות גולדה מאיר, מנחם בגין, הרוקמים, המנור, המרכבה, ג'סי כהן, התנאים, הבנאים, קראוזה, הס, ז'בוטינסקי, הגליל, מונטיפיורי ומבצע סיני.
נתיבי התחבורה הציבורית ומסלולי האופניים יחוברו ישירות למוקדי ביקוש, כמו תחנת הרכבת, מוקדי תעסוקה, מוסדות חינוך, מרכזי בריאות ואזורי בילוי ופנאי. לצידם יוקמו עמדות ריענון לרוכבים, מתקנים לקשירת אופניים, עמדות ייעודיות לניפוח אוויר, ברזיות ואמצעי הצללה, וכן יינטעו עצים.
מוטי ששון: "הרכבת הקלה, המטרו, מסלולי אופניים ומסלולי הליכה, זה העתיד של כולנו"
ראש עיריית חולון, מוטי ששון, הודה לשרת התחבורה, מירב מיכאלי, על ההסכם ואמר: "פרויקטים לקידום תחבורה בת־קיימא הכרחיים לפיתוח העתידי של חולון. התחבורה הציבורית זה העתיד של מדינת ישראל. הרכבת הקלה, המטרו, מסלולי אופניים ומסלולי הליכה. זה העתיד של כולנו וזה גם חשוב לבריאות הציבור".
מנכ"לית חברת "נתיבי איילון", אורלי שטרן: "ההסכם שנחתם היום בין עיריית חולון לבין משרד התחבורה וחברת נתיבי איילון מהווה עליית מדרגה משמעותית בחזון המשותף לייזום פתרונות תחבורה מתקדמים שיהוו חלופה לרכב הפרטי, תוך התמקדות בפרויקטי תחבורה ציבורית, מתקני תחבורה ציבורית ותשתיות לרכיבה. ההסכם הוא צעד משלים והכרחי לפרויקטים המקודמים היום בעיר, לרבות רשת נתיבי העדפה לתחבורה ציבורית ורשת שבילי 'אופנידן'".