רוכב אופניים חשמליים החליק הלילה (בין שבת לראשון) בשדרות קוגל בחולון. חובשים ופראמדיקים של מד"א העניקו טיפול רפואי ראשוני, ופינו לבי"ח וולפסון גבר כבן 40 במצב קשה, עם חבלה בחזה.
3 צפייה בגלריה
פינוי אחד הפצועים, הערב
פינוי אחד הפצועים, הערב
פינוי אחד הפצועים, הערב
(צילום: לירן תמרי )
מדובר בתאונה נוספת בשרשרת תאונות רבות, חלקן קטלניות שהתרחשו השנה (2023) בחולון. בעמותת "אור ירוק" מדווחים שהחצי הראשון של שנת 2023 הוא הקטלני ביותר בחמש השנים האחרונות בכבישים.
לפי המספרים המבוססים על נתוני הלמ"ס, 198 בני אדם נהרגו בתאונות דרכים בחציון הראשון של שנת 2023, עליה של 9% בהשוואה למספר ההרוגים בתקופה המקבילה בשנת 2022. בהשוואה לחמש השנים האחרונות (2023-2019) החציון הראשון של שנת 2023 הוא הקטלני והאדום ביותר.

3 צפייה בגלריה
תאונה בשטח עירוני
תאונה בשטח עירוני
תאונה בשטח עירוני
(צילום: אור ירוק)

לפי הנתונים, 81 בני אדם נהרגו בתאונות דרכים בחציון הראשון של שנת 2023 בערים ובישובים לעומת 59 בני אדם שנהרגו בתאונות דרכים בערים ובישובים בחציון הראשון בשנת 2022- עלייה של 37%. מהנתונים עולה כי במחצית הראשונה של שנת 2023 נפגעו 4,164 בני אדם בתאונות דרכים בערים וביישובים – 23 נפגעים מדי יום בממוצע.

קראו גם:

חולון נמנית על עשרת הערים עם מספר הנפגעים הגבוה ביותר בתאונות דרכים בחציון הראשון של השנה. כאשר במקום הראשון נמצאת ירושלים עם 622 בני אדם שנפגעו בתאונות דרכים, במקום שני תל אביב-יפו עם 356 בני אדם שנפגעו, מתוכם שישה בני אדם שנהרגו ו-84 נפגעו קשה.
בת ים ממוקמת במקום התשיעי עם 95 בני אדם בתאונות דרכים בחציון הראשון של שנת 2023, מתוכם חמישה בני אדם נהרגו ו-20 נפגעו קשה. מבין הנפגעים היו 42 הולכי רגל, 17 אזרחים ותיקים (בגיל 65 ומעלה), 15 רוכבי אופנוע או קטנוע, 13 נהגים צעירים (עד גיל 24), ו-13 ילדים (עד גיל 14).

3 צפייה בגלריה
מזירת התאונה הקשה בחולון
מזירת התאונה הקשה בחולון
מזירת תאונה קשה בחולון
(צילום ארכיון : דוברות איחוד הצלה)

את העשירייה השחורה סוגרת חולון עם 87 בני אדם שנפגעו בתאונות דרכים בחציון הראשון של שנת 2023, מתוכם שלושה הרוגים ו-18 פצועים קשה. מבין הנפגעים היו 33 הולכי רגל, 13 ילדים (עד גיל 14), 12 רוכבי אופנוע או קטנוע, 12 אזרחים ותיקים (בגיל 65 ומעלה) ושלושה נהגים צעירים (עד גיל 24).
עו"ד יניב יעקב מנכ"ל עמותת אור ירוק: "החציון הראשון של שנת 2023 הוא תעודת עניות וציון נכשל למשרד התחבורה והבטיחות בדרכים ולכלל הגופים שאמונים על המאבק בקטל בכבישים. בכל יום נהרג אדם בתאונת דרכים בישראל והעלייה בהרוגים היא תוצאה ישירה לצמצום הכסף והמשאבים שהמדינה משקיעה ברצון להציל חיים בכביש.
"האחריות מוטלת גם על ראשי הערים- קידום הבטיחות בדרכים על ידי אכיפה של הפקחים העירוניים, ריסון ומיתון תנועה ליד בתי ספר, גני משחקים ובתי אבות יכול להוביל לצמצום מספר ההרוגים והנפגעים הגבוה בערים. שנת 2023 עלולה להיות הקטלנית והמדממת ביותר בעשור האחרון. אסור לנו כחברה לקבל את הנתונים הקשים באדישות ושיוון נפש כאילו מדובר היה בגורל משמים".