מי שמסתובב בתל אביב, בוודאי יוכל לראות שדגלי הגאווה תלויים ברחובות ועל כל עמוד תאורה בחוצות העיר, החל השבוע חודש הגאווה הבינלאומי. אמנם העיר הגדולה לא תקיים השנה את מצעד הגאווה המסורתי, מתוך כבוד למשפחות החטופים ולאור המלחמה המתחוללת ברקע, אולם יצוינו עשרות אירועים בסימן הזדהות עם ולמען הקהילה.
2 צפייה בגלריה
דגל הגאווה. חדרה משתפרת
דגל הגאווה. חדרה משתפרת
דגל הגאווה. לא יונף בחולון השנה
(המחשה: shutterstock)

יחד עם זאת, בניגוד לשנים קודמות – חולון נותרת ללא הדגלים הצבעוניים של הגאווה השנה, והעירייה לא מתכוונת לארגן או לתמוך באף אירוע בסימן הגאווה. נכון למועד פרסום כתבה זו, וכידוע חודש הגאווה כבר החל – אין בחולון מפגשים, סרטים, מרחבי שיח או שלל אירועים אחרים בתחום הגאווה.
במדד הגאווה של האגודה למען הלהט"ב ובו מדורגות הערים בישראל לפי האופן בו הן מתייחסות והשירותים שהן מעניקות לחברי וחברות הקהילה הגאה בעיר, דורגה חולון בשנת 2023 במקום ה-21.

קראו גם:

חברת מועצת העיר בטי גולדפרב סילברה (48), העלתה השבוע שאילתא בזמן ישיבת מועצת העיר, בה היא שואלת "כיצד העירייה מתכננת לציין את חודש הגאווה"? קינן נע באי נוחות בכיסאו והשיב כי "תהיינה סדנאות של איג"י בתנועות הנוער והרצאה".

2 צפייה בגלריה
 גולדפרב סילברה
 גולדפרב סילברה
"הקהילה היא חלק מתושבי העיר". גולדפרב סילברה
(צילום: פרטי)

גולדפרב סילברה החליטה להתמודד בבחירות האחרונות למועצה, ולהיאבק עבור שני נושאים שחשובים לליבה: קהילת הלהט"ב וילדים על הרצף כאמא לילד כזה. "ביקשתי לשאול אלו אירועים מתוכננים בעיר החודש בתחום הגאווה, כמובן ברגישות ובצניעות לאור המצב. מעבר לתשובה הלקונית שקיבלתי, ראש העיר לא דיבר על דגלים או כל אירוע אחר", אמרה השבוע, "בשנים האחרונות חולקו בבתי הספר דגלי הגאווה – השנה לא מתוכנן. גם לא מתוכנן לתלות דגל גאווה בבניין העירייה.
"אם הוא החליט שהוא יהיה ראש העיר של כולם, אז אני כחברת קהילת הלהט"ב מרגישה שלא רואים אותי. הקהילה היא חלק מתושבי העיר וצריכה התייחסות נאותה. נכון להיום, אין עדיין רכז לקהילה הגאה, אין מרכז גאה וגם לנוער שנמצא במצוקה בגיל זה - אין מענה".
מעיריית חולון טרם נמסרה תגובה.