מאז ההפסד הצורם לראשות העירייה, ולאחר שהיה בתפקיד 30 שנים ברצף (החל מ-10 בנובמבר, 1993, ועד ל-18 במרץ, 2024) ובנוסף לכך עוד חמש שנים כסגן וממלא מקום ראש עיריית חולון (בין השנים 1984-1989), מוטי ששון לא נצפה בבניין העירייה.
3 צפייה בגלריה
הצהרת חברי המועצה החדשים של חולון. ששון לא חתם
הצהרת חברי המועצה החדשים של חולון. ששון לא חתם
הצהרת חברי המועצה החדשים של חולון. ששון לא חתם
(צילום: פרטי, קובי קואנקס)

כזכור, בבחירות לרשויות המקומיות שחלו בפברואר, הפסיד ששון לשי קינן. הוא הגיע למקום השלישי מקולות הבוחרים, כאשר זכה ב-17.8% מהקולות בלבד. ב-18 במרץ סיים את תפקידו כראש עיריית חולון, והחל לכהן כחבר מועצת העיר.
יחד עם זאת, מאז שהושבעה מועצת העיר החדשה של העיר חולון, ששון לא טרח להגיע לאף ישיבת מועצה: החל מישיבת ההשבעה החגיגית – בה אף לא חתם על הצהרתו כחבר מועצת העיר. בהמשך לא הגיע ששון לישיבה השנייה של מועצת העיר שעסקה בעיקרה בתחום הנדל"ן ובמינוי תפקידים מהותיים, ואף לא נכח בישיבה השלישית שהייתה למעשה ישיבת תקציב.

קראו גם:

מספר שתיים שלו בסיעת "העבודה - 'אמת בראשון מוטי ששון", שאיתה רץ ששון בבחירות האחרונות, הוא רו"ח זוהר נוימרק – שהתמנה לתפקיד החשוב של סגן ראש העירייה וכן אחראי על ועדת הכספים, ועדת המכרזים וועדת משנה לתכנון ובנייה. בדרך כלל, התפקידים החשובים הולכים למי שמוביל בהיררכיה הסיעתית, אך כיוון שששון לא הגיע – נוימרק לקח את הפיקוד בשיחות הקואליציה מול ראש העיר המכהן, שי קינן, והוא זה שדאג לסגור את הסיכומים הקואליציוניים בין הסיעות.

3 צפייה בגלריה
רו"ח זוהר נוימרק . לקח את הפיקוד בשיחות עם קינן
רו"ח זוהר נוימרק . לקח את הפיקוד בשיחות עם קינן
רו"ח זוהר נוימרק . לקח את הפיקוד בשיחות עם קינן
(צילום: פרטי)

בהנחה שששון יפרוש בזמן הקרוב, נוימרק יהיה למעשה הנציג הראשי של הסיעה במועצת העיר. במקומו של ששון ימונה הנציג הבא למועצת העיר, וזהו מנשה ארז לביא.
יחד עם זאת, ממידע שהגיע ל"מיינט חולון" – מנשה ארז לביא מתנגד לסיכומים בין הסיעות ולשבת באותה קואליציה עם ראש העיר שי קינן (כיוון שהנ"ל קיבל את תמיכת הליכוד בבחירות לראשות העיר), ועל כן הבא אחריו ברשימה למועצת העיר מטעם סיעת "העבודה" הוא שלום יוסף.

3 צפייה בגלריה
מוטי ששון
מוטי ששון
מוטי ששון. נעדר אפילו מישיבת המועצה החגיגית
(צילום: קובי קואנקס)

בשיחה עם "מיינט חולון" הגיב ששון באשר למועד פרישתו ממועצת העיר ואמר: "עוד לא, כשזה יקרה, אני אגיב בצורה מסודרת. כרגע אני בחופש, וכשזה יהיה רלוונטי אראה איך להגיב לתקשורת".
חשוב לציין, כי לפי חוקי משרד הפנים, חבר מועצה יפסיק לכהן בשל "היעדרות מישיבת המועצה ללא סיבה מוצדקת (מחלה, שירות צה"ל וכדומה) במשך שלושה חודשים רצופים או שנעדר במשך שלוש ישיבות רצופות".
כאמור, ששון כבר לא הגיע לשלוש ישיבות רצופות של מועצת העיר. לפי חוקי משרד הפנים - במקרה כזה, "ישלח לו ראש הרשות הודעה דבר התפנות מקומו במועצה ויפרט בה את הסיבות לכך". בתום 30 יום מיום שנשלחה ההודעה – תיפסק כהונתו של חבר המועצה. בהנחה וששון לא יגיע להסכמים חדשים עם חברי סיעתו ו/או עם ראש העיר המכהן, הוא "יופרש" באופן אוטומטי כחבר מועצת העיר חולון.
מעיריית חולון טרם נמסרה תגובה האם נשלחה לו הבקשה על פי תקנות משרד הפנים לפינוי מקומו של ששון במועצת העיר.