הפעיל החברתי מיקי בוזגלו ידוע ביוזמותיו היצירתיות לשיפור חיי תושבי חולון ולהעלאת המודעות לנושאים הקרובים לליבו. לאחרונה פנה לבוזגלו תושב ששיתף אותו בכך שהבחין כי קברו של ראש עיריית חולון המיתולוגי, פנחס אילון, נראה מוזנח, לא נקי ומכוסה בענפים ושיחים.
3 צפייה בגלריה
בוזגלו עומל על קברו של אילון. פנחס אילון
בוזגלו עומל על קברו של אילון. פנחס אילון
בוזגלו עומל על קברו של אילון. פנחס אילון
(בוזגלו: פרטי, צילום אילון: מתוך אתר העירייה)
"התושב פנה למוקד העירוני, ביקש שיבדקו את זה, אבל שם הגיבו שבית העלמין לא בשטח של חולון, ובכלל שלא מדובר באחריות העירייה כי זה עניין פרטי", אומר בוזגלו השבוע. "הייתי המום מהתגובה. זה מה שיש לנו לומר לאדם שהקדיש את חייו לעיר?".
אילון היה ראש עיריית חולון השני. הוא שימש בתפקידו 34 שנים, בשנים 1953 ועד 1987, וכבר בשנה הראשונה בתפקיד הקים בחולון את המעברה הגדולה ביותר בישראל שקלטה אלפי עולים חדשים, כאשר במקביל פעל להקים שיכון עולים בעיר כדי לבטל את הצורך במעברות.

3 צפייה בגלריה
הקבר לפני השיקום
הקבר לפני השיקום
הקבר לפני השיקום
(בוזגלו: פרטי)

חודשים ספורים לאחר שפרש מתפקידו נפטר אילון. למעשה הוא ראש העירייה היחיד שגבר על ראש העירייה הנוכחי, מוטי ששון, בוותק שלו.
בעבר הוא כונה "האבא של חולון". הביוגרפיה שלו, "אזרח העיר", הוקדשה למאבקו לביסוסה של חולון וקידומה, ועל פועלו לפיתוח התעשייה והרשויות המקומיות בישראל. בחולון יש בית ספר תיכון, שכונה וגם רחוב על שמו.
לאור כל ההיסטוריה העניפה של אילון, בוזגלו חשב שמן הראוי כי תושבי חולון ישמרו על נראות קברו, והכריז על "מבצע אילון", במסגרתו הלך בעצמו לבית העלמין כשהוא מצויד בכלים, גזם את הענפים, ניקה את השטח וגם ליטש את המצבה.

3 צפייה בגלריה
פרחים על המצבה
פרחים על המצבה
פרחים על המצבה. לאחר השיקום
(בוזגלו: פרטי)

"ברגע שהתושב פנה אליי, הבנתי שזו חובתי המוסרית לעשות מעשה. נושא ההנצחה קרוב לליבי, בטח כשמדובר בראש עירייה שפעל למען העיר במשך 34 שנה, והיום אני מצפה מהעירייה שתעשה את החסד הקטן והפשוט הזה עבורו. עשיתי את זה בשמחה ואני מודה לבורא עולם על שזימן לי מצווה וזכות גדולה. אני ממליץ לכולם לצאת מאזור הנוחות שלהם ולעשות דברים מתוך אהבה ורצון, כי השמחה היא הסוד שלנו".

קראו גם:

בעיריית חולון בחרו להיצמד לתגובה המקורית של המוקד העירוני: "בית העלמין חולון, למרות שמו, שייך לבת ים. מי שאמור לטפל במצבה זו המשפחה של המנוח".