בית המשפט העליון דחה בשבוע שעבר את הערר שהגיש אלון אהרונוב מחולון, על הרשעתו באונס ותקיפה מינית של בתה בת ה־15 של בת זוגו לשעבר.
1 צפייה בגלריה
"הפך אותנו לתלויות בו, כלכלית ונפשית"
"הפך אותנו לתלויות בו, כלכלית ונפשית"
"הפך אותנו לתלויות בו, כלכלית ונפשית"
(המחשה: שאטרסטוק)
קראו גם:
עבור אמה, שמאז המקרה לומדת משפטים כדי להגן על קורבנות תקיפה מינית, מדובר בסגירת מעגל, אך היא לא באמת מצליחה למצוא לעצמה מנוח. "החיים שלנו לעולם לא יחזרו למה שהיו. אף אחד לא מאמין שזה יכול לקרות לו. רק היום אני מבינה למה הוא כל כך רצה לשלוט בנו".

15 שנות מאסר

ביוני 2020 הרשיע בית המשפט המחוזי בתל אביב בהרכב של שלושה שופטים את אהרונוב בעבירות של אינוס קטינה בת משפחה, מעשה מגונה באדם שהוא קטין בן משפחה תוך הפעלת לחץ, ניסיון למעשה מגונה באדם שהוא קטין בן משפחה תוך הפעלת לחץ, מעשה סדום והדחה בחקירה.
על אהרונוב נגזרו 15 שנות מאסר, תקופות מאסר על תנאי ופיצוי בגובה 160 אלף שקלים למתלוננת, נערה שאהרונוב קיים מערכת יחסים רומנטית עם אמה.
לאחר קבלת פסק הדין ערער אהרונוב לבית המשפט העליון, כשבמקביל הוא מנהל עד היום תביעה אזרחית במסגרתה תבע כמיליון שקלים מבת הזוג לשעבר.
"אני באמת שמחה שהאמת יצאה לאור", אמרה אמה של הנערה השבוע. "לא היה לי חשש שהוא ישתחרר, כי ידעתי שהבת שלי דוברת אמת, אבל זו הקלה שהצדק ניצח ושהוא יקבל את העונש שמגיע לו. חיכינו הרבה זמן, ועכשיו גם בית המשפט העליון נתן אישור לכך שבתי דוברת אמת".
"לא היה לי חשש שהוא ישתחרר, כי ידעתי שהבת שלי דוברת אמת, אבל זו הקלה שהצדק ניצח ושהוא יקבל את העונש שמגיע לו"
לדברי האם, רק כשקראה את פסק הדין הצליחה להבין מה באמת קרה מתחת לאפה. "אף אחד לא יכול להאמין שדבר כזה קורה אצלו בבית. הכרתי אותו דרך המשפחות שלנו והוא הפך אותנו לתלויות בו, כלכלית ונפשית. הוא ניתק אותנו מכולם וגרם לנו להאמין בו. הוא תמיד רצה לדעת מה קורה איתנו, אבל לא הבנתי את זה. אני עד היום לא מעכלת מה קרה לנו. רק כשהעדויות הותרו לחשיפה, הפאזל התחיל להתחבר לי. פתאום התחלתי להבין כל מיני מצבים שלא היו ברורים בהתחלה. גם ההתנהגות שלו והמעשים שלו והרצון שלו לדעת כל דבר עלינו פתאום נראים הגיוניים. אז שום דבר לא היה ברור לי, פירשתי את הדברים בצורה שונה".

איומים כלכליים

הפרשה נחשפה רק לאחר שהנערה שיתפה את אחותה הגדולה במעשיו של אהרונוב. את הבשורה המרה קיבלה האם מהשוטרים שדפקו על דלת ביתה, ומאז חייה השתנו ללא היכר.
על פי פסק הדין, את המעשים נהג אהרונוב לבצע בנערה בבית, לעתים בשעה שאמה נוכחת ולא יודעת מה נעשה. הוא אף נהג לאיים עליה כי אם תחשוף אותו יפסיק את התמיכה הכלכלית במשפחתה.
כיוון שמדובר במשפחה חד־הורית, הילדה האמינה כי היא ואמה עלולות להישאר חסרות כל.
בנוסף, צוין בפסק הדין כי הוא נהג לנסות לכפות עליה את שליטתו, להחליט עם מי תיפגש ולאסור עליה לבלות עם בנים בני גילה, תוך כדי שהוא נוהג לבדוק את הטלפון הנייד שלה.
כך, לדוגמה, כשגילה כי היא מבלה עם בנים, מיהר למקום הבילוי ודרש ממנה לחזור עימו הביתה. בדרך חזרה הציע לה אהרונוב לבחור אם ישמרו על מערכת יחסים רומנטית והוא ימשיך לתמוך במשפחתה כלכלית או שהוא ישמש עבורה דמות אב אך יעזוב את משפחתה אם ימצא אישה אחרת.
למרות שהנערה ביקשה כי ישמרו על מערכת יחסים של אב ובת, התעקש אהרונוב להמשיך לבצע בה את זממו.
"העונש שהושת על המערער מאוזן והולם את חומרת מעשיו, המעוררים סלידה עזה וראויים להוקעה. העבירות החמורות שהורשע בהן המערער, עבירות מין בבת משפחה, נערה צעירה בזמן המעשים, בוצעו תוך ניצול מעמדו בתא המשפחתי, כבן זוגה של אם המתלוננת, תוך ניצול קרבתו והאמון שנתנה בו המתלוננת, אשר ראתה בו אב, כדי לספק את יצריו המיניים, תוך רמיסת כבודה ותמימותה. עונשו עולה בקנה אחד עם מידת אשמתו הגבוהה, עם הנזק הכבד שגרם למתלוננת, ועם מדיניות הענישה הנוהגת, ולכן אין להתערב בו", פסקו שופטי בית המשפט העליון.
את פסק הדין קראה אם הנערה בעיון רב, כיוון שבימים אלה היא לקראת סיום תואר במשפטים, תחום אותו החלה ללמוד בעקבות המקרה.
"אני רוצה לעזור לנשים אחרות שנקלעו למצב הזה, זה החלום שלי. כל פעם שאני שומעת על מקרי אונס בתקשורת אני מזדעזעת. אונס זה רצח, אין שום הבדל, וחייבים להעלות את רף הענישה ולהחמיר עם עבריינים. זו לא סתם סיסמה. הבושה חייבת לעבור צד. אנחנו לא צריכים להיות אלה שמרכינות את הראש, אלא התוקפים".
"העבירות החמורות שהורשע בהן, בוצעו תוך ניצול מעמדו בתא המשפחתי, תוך ניצול קרבתו והאמון שנתנה בו המתלוננת, אשר ראתה בו אב"
כיצד נראים חייכן היום?
"הבת שלי התגייסה ועדיין מאוד קשה לה. אני עושה הכל כדי שהיא תקבל טיפול ותעבור שיקום, והיחסים בינינו מאוד טובים. היא כמובן גרה איתי ואנחנו עוברות את זה יחד, אבל לאט־לאט. לצערי, אני עדיין מתעסקת בשיט הזה, לא מצליחה להתנתק כי הוא תובע אותי עבור כסף. אני עובדת, לומדת וגם צריכה להתייצב בבית המשפט. גם מכעיס אותי לראות את השם שלו ממשיך לככב כבעל מקצוע. את רוצה להמשיך בחייך, אבל לא מצליחה כי הוא תמיד שם.
"ברמה האישית אני לא רואה את עצמי נכנסת שוב למערכת יחסים רומנטית. אחרי מה שעברתי אני לא סומכת על אף אחד. אני מאחלת לבת שלי חיים טובים ושקט. עבורי זה כבר אחרת, אני רוצה להילחם עבור נשים אחרות, זה מה שנשאר לי" .
לא נמסרה תגובה מטעם בא כוחו של אהרונוב עד מועד סגירת הגיליון.