ראש עיריית חולון, מוטי ששון, זכה בשבוע האחרון למלווה מיוחד: אביב פיינה, תלמיד מחונן לפסנתר בקונסרבטוריון שטיינברג, והוא לא היה היחיד. במסגרת המיזם הארצי "מחליפים מבט", התלוו החודש רבים מחברי הקהילה החולונית אל בכירים שונים בהנהלת העירייה ורשת קהילה ופנאי.
3 צפייה בגלריה
מחליפים מבטים בחולון
מחליפים מבטים בחולון
מחליפים מבט גם עם ראש העירייה
(צילום: סער בלכר)
"מחליפים מבט" הינו מיזם ארצי, בשיתוף החברה למתנ"סים, בו א.נשים עם מוגבלות לוקחים חלק בסדר יומם של בכירים ובכירות במשק הציבורי והפרטי בישראל והוא מתקיים במסגרת אירועי "פברואר יוצא מן הכלל", במטרה לקדם השתלבות, נגישות, היכרות ושותפות עם ילדים, בוגרים ומבוגרים עם מוגבלות בקהילותיהם.
במסגרת המיזם, ליווה עופר ציוני, חבר במועדון הדרים במרכז קהילתי וולפסון, עובד ומתנדב בחולון, את היועצת המשפטית של עיריית חולון, עו"ד יונת דיין. מנחם אורבך, מייסד מועדון החירשים במרכז קהילתי נווה ארזים, את בתיה כהן - מנכ"לית הרשת. אור פוזיילוב, מעצבת תכשיטים מוכשרת, ליוותה את לילך שץ - סמנכ"לית הדרכה וקהילה. אברהם עיני, תושב פעיל, חשמלאי בניין, מחבר, סופר ומשורר, את עלית בביוף, מנהלת התפעול. אייל אורבך, מתכנת מחשבים ומתנדב במספר מקומות, חבר בוועד מועדון החירשים מזה 15 שנים, את אייל נמר, מנהל מערכות המידע ומערך השירות לתושב.

3 צפייה בגלריה
מחליפים מבטים בחולון
מחליפים מבטים בחולון
מחליפים מבטים בחולון
(צילום: סער בלכר)

המפגשים סיפקו הזדמנות ייחודית ונדירה להרחיב את נקודת המבט בנושא מתוך מפגש אנושי ואישי. חלק מהמפגש הוקדש להיכרות אישית ושיח בנושאים שונים, אחד הנושאים הבולטים שעלה היה חוסר הסובלנות והקושי בקבלת האחר בחברה.
המשתתפים סיפרו את חוויותיהם בנושא, לאורך כל חייהם, גם כילדים וגם היום כבוגרים. "נהוג לחשוב שרק ילדים ונוער חווים את הקשיים, אף אחד לא מדבר על זה שגם בגילים מבוגרים יותר אנחנו ממשיכים להתמודד עם הקושי וחוסר הקבלה בשל השונות שלנו" סיפרה אור. מנחם הוסיף: "היום אמנם יש יותר מודעות אבל עדיין לא מספיק".
לסיום למדו כל עובדי מטה הרשת את השיר "יחד" בשפת הסימנים והוענקו תעודות הוקרה למשתתפים על תרומתם לקידום תפיסת שוויון והטמעת נושא השתלבות א.נשים עם מוגבלות בקהילה.

3 צפייה בגלריה
מחליפים מבטים בחולון
מחליפים מבטים בחולון
מחליפים מבטים בחולון
(צילום: סער בלכר)

ראש עיריית חולון, מוטי ששון: "עיריית חולון דוגלת בשילוב אנשים עם מוגבלויות בחברה, ובין היתר, מפעילה במוזאון הילדים את התערוכות 'הזמנה לשקט' ו'דיאלוג בחשכה', שבהן מועסקים מדריכים חירשים ועיוורים. כמו כן, בעירייה עצמה מועסקים, כשווים בין שווים, גם עובדים עם מוגבלות. חברה יפה וטובה, בעלת אקלים חברתי ראוי, מתחילה בהכלה, בהקשבה, בהושטת יד ובקבלת האחר באהבה".

קראו גם:

מנכ"לית הרשת, בתיה כהן: "רשת קהילה ופנאי פועלת למען שילוב מיטבי של אנשים עם מוגבלות, המאפשר חיי קהילה פעילים, על ידי היצע של מסגרות, חוגים ופעילויות קהילתיות בעיר חולון, באופן אשר מגביר את עצמאותם ומשפר את איכות חייהם של אנשים עם מוגבלות. נוכחותם של ילדים, בני נוער ובוגרים עם מוגבלות מעשירה את חיי הקהילה כולה, מפתחת סובלנות ומקדמת ערבות בקהילה. זכינו היום ללמוד, להכיר ולשמוע סיפורים בודדים מתוך רבים אחרים ולהבין מעט מהחוויה. אם כל אחד מאתנו יהיה קצת יותר קשוב ורגיש לאחרים יחד נוכל להביא את השינוי".