אגם ברגר מחולון, בת 19, היא אחות תאומה ללי ים - חיילת בפיקוד דרום, ואחות בכורה לבר בן ה-18 ולעילאי בן ה-13. אביה שלומי הוא מנהל פרויקטים בענף הבנייה ואמה מירב היא מהנדסת תעשייה וניהול במחלקת ארגון ושיטות באגד.
2 צפייה בגלריה
הוריה של אגם ברגר
הוריה של אגם ברגר
הוריה של אגם ברגר
(צילום: טלי פלג)

בשבעה באוקטובר, שלושה ימים בלבד לאחר שסיימה את קורס התצפיתניות (למעשה סיימה ביום רביעי של חול המועד סוכות). היא שובצה למוצב נחל עוז, וכיוון שהייתה אחת מהצעירות – הייתה צריכה לעשות את החג במוצב. היא בין התצפיתניות היחידות שנותרו בחיים לאחר הטבח, ומאז נמצאת אגם חודשים ארוכים חטופה בשבי חמאס בעזה.
הוריה לא ראו אותה, לא שוחחו איתה מאז החטיפה: "מסר בודד, יחיד ואחרון שקיבלנו מאגם היה ב-26 בנובמבר, כשאגם גולדשטיין ששוחררה בעסקת החטופים והתקשרה אלינו", מספרת מירב – אמה של אגם ברגר, למיינט חולון. אגם גולדשטיין נחטפה יחד עם אמה - חן ושני אחיה מקיבוץ כפר עזה, ואביה ואחותה נרצחו. אגם שהתה עם אגם בשבי החמאס והתקשרה לשלומי ומירב עוד מהרכב של הצלב האדום, עוד הרבה לפני שהגיעה חזרה לשטח ישראל: "אגם ביקשה ממנה להתקשר אלינו ולהגיד לשלומי מזל טוב ליום הולדתו, שחל ביום שבו היא שוחררה".

2 צפייה בגלריה
אגם ברגר
אגם ברגר
אגם ברגר
(צילום: באדיבות המשפחה)

מאז לא היה אות או סימן מאגם ברגר, ומירב מאמינה שזה לא העת לחגוג את יום העצמאות במסיבות פאר, ריקודים או 'חפלות': " לא ייתכן שאנשים שלנו מתחת לאדמה בעזה, ומעל פני האדמה אנשים חוגגים באירועי ראווה. עיריית חולון, ובראשה שי קינן, בחרו לא לציין את יום העצמאות, אלא לחגוג את יום העצמאות כהרגלם, כאילו אנחנו לא באירוע מכונן".
ברגר מוסיפה: "הבת שלי מתחת לאדמה, אין לי מושג מה קורה איתה, אבל קינן בוחר להביא את דודו אהרון ולהרים חפלה יוונית, ובמקביל מביא את סטטיק ואושר כהן כדי להרקיד את היכל טוטו. לא ראיתי בפירוט האירועים ציון או הקשר כלשהו לחטופים, ולעיר חולון ישנם שני חטופים, 32 נרצחים - כשחלקם חיילים שמתו ממש עכשיו במלחמה".
ניסית לשוחח עם ראש העיר בנושא? "פניתי אל שי קינן ושוחחתי איתו. אמרתי לו שלא נעשתה פה שום חשיבה, שום רגש כלפי המשפחות השכולות או החטופים. מדיניות מנותקת מערכים וממה שקורה היום. שום מנהיגות, אפס ערכיות, והכי גרוע – שהוא מזלזל באוכלוסייה שהוא עומד בראשה. כנראה שהופעל עליו לחץ לתת מענה לחגיגות, וזה מה שהוא עושה. אבל עצוב לי, עצוב לי, עצוב לי !!!"...
ברגר מוסיפה: "גם אם אגם הייתה פה, והייתה יודעת שיש אירוע כזה בעיר – היא בשום אופן לא הייתה הולכת, לא חוגגת בכלל. אם נעמוד מחוץ לאירוע ולאחד המקומות שמארגן ראש העיר ונשאל את אלו שיגיעו לחגוג: אף אחד לא ידע את הדרך שלנו לעצמאות במדינה, ולכן זו לא באמת חגיגת עצמאות. אנשים באים רק כדי לחגוג ולרקוד".
מה את עושה בימים אלו? "בימים אלו אני בתפילות לבורא עולם, במפגשים עם משפחות חטופים, במעגלי שיח, ועושה כל מה שרק אפשר למען השבתם של כל החטופים בעזה, ולמען אחדות ואחווה. אני רק רוצה שאגם תגיע הביתה".


קראו גם:

תגובת ראש העירייה שי קינן: גם בימים הקשים שאנו עוברים, עלינו לזקוף קומה ולחגוג בגאווה את עצמאותנו. הימים אינם ימים רגילים, לכן נעשו מספר התאמות ביניהן ההחלטה לוותר על מופע הזיקוקים. לצד זאת, חולון תחגוג את יום העצמאות במופעים של אומנים מקומיים לצד אומנים מבחוץ, כדי לחזק את הרוח החולונית והישראלית ולחגוג את תקומתו של העם היהודי במדינתו.
"אני מזמין את כל התושבות ותושבי העיר, את הילדים ואת בני משפחותיהם, לחגוג כקהילה את יום העצמאות ה-76 ולהמשיך לייחל ולפעול יחדיו לשובם של 132 החטופים, ביניהם אגם ברגר ובר קופרשטיין תושבי העיר, ולימים שקטים ובטוחים יותר. עם ישראל חי!".