ב-7 באוקטובר גויס יאיר כץ, תושב חולון, למילואים בחטיבת המחץ (14). הגדוד בו שירת לקח חלק עצים בתמרון הקרקעי בעזה. לאחר כמעט 100 ימי לחימה, ולקראת סיום שירות המילואים, ביום שישי, 16 בינואר, 2024, יאיר וחברו לצוות - זכריה, נהרגו מפגיעת טיל RPG בטנק שלהם, כשהיו בתנועה במרחב החוף הצפוני של עזה. בן שלושים וארבע היה בנופלו.
2 צפייה בגלריה
יאיר כץ ז"ל
יאיר כץ ז"ל
יאיר כץ ז"ל
(צילום: באדיבות המשפחה)

יאיר כץ ז"ל גדל והתחנך בחולון. בנם של עדנה ויוגב, אח צעיר ליואב וגיל. סיים את לימודיו במגמת רובוטיקה בתיכון קמפוס קריית שרת בחולון, ובהמשך סיים לימודי תואר ראשון במדעי המחשב מ"המכון הטכנולוגי HIT" בחולון. שירת בחיל השריון בסדיר ובמילואים.

קראו גם:

"יאיר אף פעם לא הלך בתלמים שחרשו אחרים. הוא היה חייב תמיד, אבל תמיד, לפתוח תלם בעצמו. יאיר הלך רק בדרך שהאמין בה, למטרה ששם לעצמו. גם כשזה דרש עמל. יגע. יזע", מספרים הוריו, ומוסיפים: "יאיר לא לגמרי למד בתיכון... אך כשהחליט ללמוד - סיים. בהמשך גם למד מדעי המחשב ועבד בהיי-טק. תהליך הגיוס של יאיר היה לגמרי לא קונבנציונאלי. אך כשהתגייס, דרש להיות קרבי. כך עשה בשרותו הסדיר, וב-13 שנות מילואים. עד הקרב האחרון", ספדו לו בבית ספרו.

2 צפייה בגלריה
יאיר כץ ז"ל
יאיר כץ ז"ל
יאיר כץ ז"ל
(צילום: באדיבות המשפחה)

הערב, ערב יום הזיכרון, 12 במאי, 2024, בשעה 19:15, ייערך ערב מיוחד במרכז תיאטרון בובות חולון ושם יסופר סיפורו.
הערב המיוחד יכלול סיפורי לוחמים, חלקם בשירות פעיל, על גיבורי ברזל, אנשים 'רגילים' וסיפורי גבורה, הקרבה ומסירות נפש. האירוע מוקדש גם לזכרם של זכריה פסח הבר ונצר שמחי.
הכניסה חופשית, מספר המקומות מוגבל, חובה לאשר הגעה. האירוע בהפקת: חב"ד - סניף שיכון ותיקים ונווה רמז בחולון ומשפחת כץ