לפני מספר שבועות הודיע מנהל החינוך בחולון על ביטול האפשרות להירשם למגמות העל אזורית: כימיטק בתיכון 'קוגל', מדעית טכנולוגית ואופקים בתיכון 'אורט', סייבר ב'נבון', נחשון ב'איילון' ומשפט וכיתת יהלום בתיכון 'עתידים'. בשלב זה המגמות היחידות שנשארו על אזוריות הן כיתת כדורסל בחטיבת 'ארן', כיתת מוזיקה בחטיבת 'אלון', כיתת מופת בתיכון 'אורט' וכיתת כדור יד בתיכון 'קציר'.
2 צפייה בגלריה
הפגנת ההורים ליד המדיטק
הפגנת ההורים ליד המדיטק
הפגנת ההורים ליד המדיטק
(צילום: קובי קואנקס)
המהלך עורר התנגדות רבה בקרב הורים בעיר, ובהנהגת ההורים טענו שההחלטה התקבלה באופן חד צדדי, ומבלי לאפשר להורים להשמיע את קולם.
קראו גם:
אמש (מוצ"ש) התקיימה הפגנה במתחם המדיטק אליה הגיעו עשרות הורים. למרות שבמנהיגות ההורים מקווים לקבל תמיכה מקיפה יותר, נראה כי ההפגנה היתה רק תחילתו של מאבק, בזמן שבמקביל השעון מתקתק כיוון שבקרוב יתחילו ערבי חשיפת המגמות.
"לא ראוי לקחת מהורה ומהילד את זכות הבחירה", אומרת יו"ר הנהגת ההורים, בת אל בן דויד ומסבירה: "מעבר לכך, מהלך זה יפגע גם בילדי בתי ספר שמלכתחילה היו בוחרים בית ספר מזין, היות ועכשיו התחרות תהיה יותר גדולה לכיתות הייחודיות. הכיתות לא יגדלו, כמות התלמידים תגדל ונקודה נוספת היא צמצום האפשרות להצליח. אם לא התקבלת למגמה מדעית בבית הספר אין אפשרות להיבחן בבית ספר נוסף, עכשיו יש הזדמנות אחת בלבד".
2 צפייה בגלריה
הפגנת ההורים ליד המדיטק
הפגנת ההורים ליד המדיטק
הפגנת ההורים ליד המדיטק
(צילום: קובי קואנקס)
בן דויד שלרוב פועלת בשיתוף פעולה פורה עם מנהל החינוך, הניפה דגל אדום, והודיעה להורים כי המאבק שייך לכלל תלמידי העיר: "ילדי העיר אינם שפני ניסיונות, הכל נופל על תקציבים. לנו ההורים יש את הכוח הכי גדול כאן בעיר. הגיע הזמן שנתאחד".
מעיריית חולון נמסר בתגובה:
"סגירת מערכת החינוך בעקבות התפשטות נגיף הקורונה הציבה אתגרים רבים בפני מינהל החינוך בכלל והאגף לחינוך על יסודי בפרט ואילצה את המערכת לתת מענם לאתגרים החינוכיים והחברתיים החדשים, כאשר אחד מהם הוא תהליך המעבר של בוגרי היסודי לחטיבות הביניים.
מאחר שתלמידי כיתות ו' אינם מקיימים רצף למידה רגיל מאז מרץ 2020, הלמידה מרחוק, עם כל הקשיים וההזדמנויות שהיא מייצרת, הביאה למצב שבו קצב הלמידה והיקפה השתנו ונלמדו בעומקים שונים. כתוצאה מכך הורחבו הפערים הלימודיים, החברתיים והרגשיים בין התלמידים, דבר שאינו מאפשר תחרות הוגנת בין תלמידים בהתמודדותם על למידה בכיתות על אזוריות.
לאחר שראשי מינהל החינוך קיימו יחד עם מנהלי חטיבות הביניים חשיבה מעמיקה והתבוננות מחודשת על תהליך המעברים במטרה להתאימו לאתגרי התקופה, נבנה מתווה חדש שהוצג בפני ראש העירייה, ראש מנהל החינוך, כל מנהלי בתי הספר העל יסודיים והנהגת ההורים.
אושר מתווה הרישום לשנה"ל תשפ"ב כמפורט להלן: כיתות מצוינות – יורחבו מרחבי המצוינות בכל בתי הספר באמצעות כיתות או קבוצות מצוינות בתחומי המדעים והמתמטיקה כאשר כל תלמיד ותלמידה יוכלו למצוא מענה לכיתת המצוינות בין כתלי בית הספר אליהם הם משויכים. כיתות על אזוריות - פתוחות לרישום כיתות אומנות, מוסיקה, ספורט, כיתת המופת בחטיבת הביניים ב"אורט מדעים" וכיתת המח"ר בחטיבת הביניים "קציר".
המתווה החדש מאפשר לכל התלמידים לממש את יכולותיהם בהתאמה לצרכיהם ולכישורים שלהם. בחוברת הרישום שיקבלו התלמידים החודש הם יוכלו ללמוד על כל הכיתות הפנים בית ספריות וכן על מועדי ערבי החשיפה".
לעדכונים - חדשות חולון