בפעם הרביעית בתוך פחות משנה יידרשו בקרוב אזרחי ישראל להתייצב בקלפי ולהצביע. הפלונטר הפוליטי גרם למפלגות ותיקות וחדשות לחפש שמות נוצצים של מועמדים שעדיין לא "נשרפו" ויקרצו לבוחרים, בין היתר בקרב ראשי הרשויות המקומיות.
2 צפייה בגלריה
ששון
ששון
ששון
(צילום: קובי קואנקס)
קראו גם:
ראש עיריית חולון, מוטי ששון, פרש ממפלגת העבודה לאחר שנים רבות של חברות, זמן קצר אחריו פרש גם ראש עיריית תל אביב, רון חולדאי, שאף הספיד אותה. בין השניים קיים קשר חם ולעיתים קרובות הם שיתפו פעולה לטובת קידום הערים בענייני בירוקרטיה ממשלתית, בג"ץ ודיונים מול הועדות המחוזיות שעוסקות בבנייה ותשתיות. בשבוע שעבר חולדאי הכריז על הקמת מפלגה חדשה בשם 'הישראלים' והשמועות אומרות כי הוא ישמח אם ששון יצטרף אליו, "כל מפלגה חדשה היתה שמחה שאדם כמו מוטי ידבר לטובתה. הוא בעל ניסיון עשיר, ידע פנומנאלי ומוניטין ששווה זהב", אומר גורם בעיריית חולון. "לפחות פעמיים הוא קיבל בקשות מפורשות להצטרף למפלגות שרצות לכנסת, אפילו הובטח לו תפקיד שר, אבל הוא איש של חולון בלב ובנשמה".
2 צפייה בגלריה
חולדאי
חולדאי
חולדאי
(צילום: יובל חן)
בשיחה השבוע הודה ששון כי הוא מפרגן לשכן מתל אביב, "הוא חבר טוב ואין אדם ראוי ממנו, טייס קרב מהולל, איש חינוך עם ערכים וראש עירייה מצוין", הוא אומר וחושף: "לפני שנים רבות כששנינו ראינו לאן מפלגת העבודה הולכת הצעתי לו שנעשה מהלך להשתלט על המפלגה, לא במטרה לעמוד בראשה אלא כדי לעשות בה שינוי לטובה אבל הוא רצה שאני אעמוד בראש וזה לא התאים לי. רון יודע שאין סיכוי אפרוש מתפקידי אבל גם הבהרתי לו שאני כאן לצידו והקול שלי הולך אליו".
גם ראש עיריית בת ים הצעיר, צביקה ברוט, שמרבה להופיע בתקשורת הארצית ומזוהה עם הליכוד עלול להיות שם מעניין לרשימה לכנסת, "אנחנו עדיין בשלב הראשון של ההכנה לבחירות", אומר חבר בהנהגת סניף הליכוד בבת ים, דוד פפאיה, "הערכה שלנו היא שאחוזי ההצבעה יגדלו כי לאנשים נמאס מהקיפאון וכשהאחוזים בבת ים גדלים זה באופן מסורתי עובד לטובת מפלגת הליכוד שמקבלת יותר קולות. יש פגישות עבודה בבת ים כל הזמן, אבל כרגע הסניף סגור בגלל הקורונה. לגבי צביקה, אין ספק שההישגים שלו רק מחזקים את כוחה של מפלגת הליכוד שממילא מאוד אהודה בבת ים".
יש סיכוי שהוא יקבל הצעה ויעזוב לכנסת?
"ממש לא. צביקה הוא חבר ואני שמח לומר שהוא לא הולך לשום מקום. הוא כאן כדי להמשיך את הקדנציה שלו ובוודאי לעוד קדנציה נוספת. בת ים נמצאת בעלייה בכל התחומים, במיוחד בחינוך וצביקה כאן כדי להמשיך תהליכים".