במסגרת הקמת הרכבת הקלה בעיר חולון מתוכננים לקום ברחבי העיר שמונה חדרי שנאים. בזמן שמרביתם נקבעו באזורים מרוחקים מתושבים, נראה כי מיקומה של תחנה אחת מעורר מחלוקת.
1 צפייה בגלריה
מרכז פסגות
מרכז פסגות
מרכז פסגות
(צילום: קובי קואנקס)
קראו גם:
תחילתו של מאבק בשנת 2017, אז פתחו דיירי שכונת רסקו במאבק נגד הקמת חדר השנאים של הרכבת הקלה בגינה בשכונה. זה לקח זמן רב אך נראה כי מאמצם נשא פרי כיוון שבימים אלו פועלת חברת נת"ע להעביר את החדר למבנה עירוני ברחוב סרלין.
כשדיירי רחוב סרלין הבחינו שמרכז פסגות של רשת קהילה ופנאי מפונה הם הניחו כי הקורונה כפתה שינויים ארגוניים על החברה העירונית, אך בשבוע שעבר התגלה כי במקום חוגים ופעילות קהילתית במקום יוצבו שנאים של הרכבת הקלה.
"אף אחד לא סיפר לנו על זה, זה לא פורסם בשום מקום ובוודאי שלא היתה הזדמנות להתנגד", אומר אחד מדייר השכונה. "את המאבק של שכונת רסקו אני במקרה מכיר וכבר אז אמרו שהתוכנית נתונה לשינויים, אבל הם לפחות ידעו מראש ויכלו להיאבק, עבורנו מדובר בעובדה מוגמרת. מדוע העירייה לא חסה עלינו?". החששות של התושבים נעים בין שיקולי בריאות לחשש מירידה בערך הדירות. "הדבר הראשון שעושה כל רוכש פוטנציאלי זה לבדוק מה יש ליד נכס ובמקרה שלנו הוא מיד יראה את הכיתוב 'חדר שנאים', מישהו מסוגל להעריך את הנזק שזה יגרום לשווי הנכסים בשכונה?".
חשוב להבין כי הפעלת הרכבת קלה מחייבת התקנה של מתקנים חשמליים לאורך תוואי הרכבת, אותם מתקנים מתוכננים להיות תת־קרקעיים ומיקומם תואם בשיתוף עיריית חולון, אך הם נתונים לשינוי.
"אני מניח שהסוגיה המרכזית כאן היא שקיפות", אומר תושב חולון ומנכ"ל עמותת "תחבורה בדרך שלנו", מקס מורוגובסקי. "אם היה אתר בו כל המידע היה גלוי, כולל פעילות מנע לזליגת קרינה, בדיקות מעבדה, תווי תקן ואישורים ממהנדסים, כולנו היינו יותר רגועים ולא היה צורך בפופוליזם סביב הנושא. לגבי סוגיית שווי הדירות, אם התושבים מאמינים שנגרם להם נזק הם בהחלט יכולים לבדוק את האופציה המשפטית".
אך כאמור חדר השנאים ברחוב סרלין אינו היחיד בעיר, על פי תוכניות נת"ע, שנחשבות בשלב זה לגמישות, יש צפי לקמת מבנה דומה ברחובות גולדה, מרבד הקסמים ומשה דיין, באיזור כיכר קוגל ובמקומות נוספים. בבת ים התקבלה החלטה להטמין את אחד מהחדרים באצטדיון ספורט ודיירי רחוב סרלין בחולון אינם מבינים מדוע החלטה דומה לא יכולה להתקבל בעיר חולון.
מעיריית חולון נמסר בתגובה: "הסכם בנושא הקמת החדר ברחוב סרלין (במרכז פסגות) צפוי להיחתם בקרוב. המבנה בבעלות העירייה ומחובתה להקצות את מבני הציבור לטובת צרכים שונים בעיר ושטח זה נמצא כמתאים ביותר. חוגי מרכז פסגות יועברו למקום אחר".
מנת"ע נמסר בתגובה: "לבקשת עיריית חולון, נבדקת בחיוב האפשרות להעביר את החדר הטכני מגינת התומר. העברת חדר למרכז פסגות הינה הצעת העירייה ובטיפולה".