סוחרי כיכר ויצמן זועמים. לאחרונה התברר להם כי במסגרת העבודות על הקו הירוק של הרכבת הקלה, תיסגר לתנועה "סמטת ארמון" שמובילה למתחם החניות שלהם, שאותן רכשו בכספם והם הבעלים שלהן על פי הטאבו. הסוחרים פנו לוועדה הארצית לתכנון ובנייה של תשתיות לאומיות, והובהר להם כי המעבר נחוץ וחיוני עבור המסילה. בתגובה העלו הסוחרים פתרון יצירתי - פתיחת מעבר אחר בסמוך למזרקה הקיימת, שהיה פעיל בעבר לפני הקמת המזרקה.
2 צפייה בגלריה
סוחרים בכיכר ויצמן. "לא נישאר כאן"
סוחרים בכיכר ויצמן. "לא נישאר כאן"
סוחרים בכיכר ויצמן. "לא נישאר כאן"
(צילום פרטי)
קראו גם:
"החניות האלו בבעלותנו כבר 40 שנה, לא ייתכן שיום אחד פשוט יבטלו אותן", אומר אליעזר קטן, שבבעלותו מספר עסקים בכיכר. "החניות משרתות את הלקוחות וחלק מהדיירים באיזור. הפרנסה שלנו תלויה בחניות האלה כי כל הכיכר סובלת ממצוקה חמורה, ובימים שבהם אנחנו ממילא נאבקים להחזיק מעמד מול המרכזים המסחריים החדשים, החניות הן קרש ההצלה שלנו".
"לקחת לנו את החניות זה כמו לסגור לנו את העסק ולזרוק את המפתח", אומר בעל מספרה בכיכר, גדי מיכאל. "אף לקוח לא יתקרב למספרה בלי חניה, זה חלק מהשירות. אני בוודאי לא רואה את עצמי נשאר כאן, מבחינתי ברגע שלוקחים לי את החניה אני סוגר והולך, אין לי אופציה אחרת".
2 צפייה בגלריה
החניון. רכשו מקומות חניה במיטב כספם
החניון. רכשו מקומות חניה במיטב כספם
החניון. רכשו מקומות חניה במיטב כספם
(צילום פרטי)
לדברי הסוחרים, אמנם הם יכולים לדרוש פיצוי כספי על ביטול הגישה לחניות, אבל זו אינה הסוגיה, "שום פיצוי שהם יציעו לא ישתווה לאובדן מקור פרנסה קבוע ויציב. לא ייתכן שנכס שרכשנו במיטב כספנו יהפוך לאבן שאין לה הופכין, חייבים למצוא פתרון".
בין היתר הציעו הסוחרים כי העירייה תפתח מעבר אחר לחניון, דרך רחבת המזרקה מכיוון רחוב שנקר, שם בעבר היה המעבר שהוביל לחניות. לטענתם בעירייה מסרבים לשתף פעולה עם המהלך.
לא רק הסוחרים, אלא גם דיירים שמתגוררים בכיכר מתוסכלים מהמצב. "קוברים לנו את הבניין, אין מילה אחרת", אומר בעל דירה בבניין סמוך, דניאל טביב. "אלה חניות ששייכות לנו בטאבו. יש כאן תושבים נכים, איך מצפים שהם יתנהלו בלי חניה נגישה?".
העירייה בתגובה: "סגירת הסמטה אושרה בתת"ל 71 א' לצורך בניית הקו הירוק של הרכבת הקלה. לכל אורך התכנון דרשה עיריית חולון לתת פתרון חלופי לחניות שכיום משמשים את באי כיכר ויצמן ואת דיירי מקום. ראש העירייה הנחה את הגורמים המקצועיים לתכנן כניסה לסמטת ארמון מרחוב שנקר. הנושא נמצא כיום בתכנון בתיאום מול נת"ע".