כמו כל בני גילה, גם אלונה שטראוס בת ה־17 מחולון עסוקה בימים אלו בלימוד לבגרויות בזום. למרות העומס שטראוס הרגישה שהיא רוצה לעשות משהו טוב בימים אלה והקימה מיזם יוצא דופן בשם "שיחקת אותה", שבמסגרתו היא אוספת משחקים יד שנייה ממשפחות שמעוניינות לתרום, מוכרת אותם ואת הכסף מעבירה למעוטי יכולת באמצעות תווי קניות.
1 צפייה בגלריה
אלונה והמשחקים
אלונה והמשחקים
אלונה והמשחקים
(צילום: קובי קואנקס)
קראו גם:
"הכל התחיל בסגר הראשון, מאז שאני קטנה אנחנו עושים סדר רציני לקראת פסח ותורמים את כל מה שלא צריך", מספרת שטראוס. "השנה זה היה יותר משמעותי בגלל המשבר הכלכלי שיצרה הקורונה. אני ואמא שלי לקחנו את הדברים למשפחה ברוכת ילדים ורכשנו להם גם מזון, כשראיתי את התגובה של הילדים למשחקים הישנים שלי ממש התרגשתי, הרגשתי ש'שיחקתי אותה' וחשבתי איך אפשר לשחזר את זה".
המיזם של שטראוס סחף מתנדבים צעירים נוספים ובמחלקת הצעירים בעירייה החליטו לסייע לה ולהכיר בו כמחויבות אישית. גם באגף הרווחה שמחו לתת יד והוא מחבר בינה לבין משפחות נזקקות.
"למעשה מדובר בחנות וירטואלית. אנשים תורמים משחקים, אנחנו מתקנים במידת הצורך ומוכרים אותם בסכום סמלי, בין 5 ל־30 שקל. המכירות לרוב מתקיימות בירידים בגני הסיפור בעיר כשליד אנחנו פורשים מחצלת למשחק חופשי. הרעיון הוא לעזור למי שצריך אבל גם לחזק את הקהילה, ליצור אינטראקציה בימים של בידוד ולשמח ילדים שההורים שלהם לא יכולים לרכוש להם משחקים יקרים".
לאחרונה קיבלה היוזמה של שטראוס תמיכה מפתיעה כשהמותג ישראטויס מאתר קליק טוי תרמו לה משחקים רבים והחליטו לאפשר לקהל לקוחותיהם שמזמינים מוצרים להשתמש בשירותי השליחים כדי להעביר משחקים ישנים לתרומה במיזם, "ההתגייסות למיזם ממש מרגשת אותי", היא מסכמת, "אני מקווה שבהמשך נקבל גם חדר מסודר כי כרגע כל המשחקים מאוחסנים בחדר שלי ובסלון המשפחתי".