"התעללות סדיסטית בגוף ובנפש שנעשו על ידו למעלה מעשרים וחמש שנים" - גדולי הרבנים בעיר חולון קוראים לרב שנחקר בחשד למעשים מגונים לעזוב את העיר חולון ומזהירים את הציבור להתרחק ממנו.
1 צפייה בגלריה
הרב מתוך הסרטון
הרב מתוך הסרטון
הרב מתוך הסרטון
(צילום מסך)
כזכור, לפני מספר חודשים הופץ סרטון בו נראה רב מוכר מהעיר חולון בסיטואציה חשודה. בסרטון נראה הרב יושב במשרדו בישיבה בחולון, צופה בתלמידיו באמצעות מצלמה כשהם מתאבקים, לבושים בתחתונים ומרוחים בשמן, בזמן שהוא על פי החשד נוגע בעצמו. מאז צפו האשמות נוספות, חלקן מלפני מספר שנים, והמשטרה פתחה בחקירה.
בתחילת החודש שעבר זומן הרב לחקירה תחת אזהרה בחשד לביצוע מעשים מגונים ושוחרר בתנאי מגבילים. בין היתר דרשה המשטרה כי לא יתקרב לישיבה, למעט בשעות קבועות מראש. למרות שרבים הופתעו מהסרטונים, בסביבת הרב מכירים את הסיפור זמן רב והאשמות ראשונות צצו עוד בשנת 2013.
בימים אלה עורכת העדה החרדית הליך בוררות לרב. במקביל בצעד חסר תקדים החליטו רבני העיר חולון להוקיע את האיש. במכתב שהפיצו הם קוראים לציבור להתרחק ממנו, ומשתפים כי חלקם ידעו על המקרים ואף ניסו להפנות את האיש לטיפול.
"אחרי שגבינו עדויות מחרידות מאברכים ומתלמידים שלמדו ולומדים עד היום בישיבתו, על כל מיני מעשי חוסר צניעות והתעללות סדיסטית בגוף ובנפש שנעשו על ידו למעלה מעשרים וחמש שנים, ואחרי שהתפרסם קלונו ברבים בסרטונים ובכתבות מזעזעות ואחרי שהפנינו אותו למומחים במשך שנים לטפל בבעיותיו, עם כל זה לא הועיל כלום לחוליו הנפשי".
במכתב מדגישים הרבנים כי אין חולק על כך שהאיש סייע לרבים וכי אביו היה צדיק גדול, אך לאור מעשיו הוא נדרש לעזוב את העיר חולון ועל הציבור להתרחק ממנו. על המכתב חתום הרב הראשי של העיר חולון, הרב אליהו יוחנן גור אריה, רב שכונת תל גיבורים, הרב חיים רבי ורבנים גדולים נוספים.
בשלב זה נראה כי אין בכוונת האיש לעזוב את העיר חולון, זאת כיוון שעדיין יש לו קהל מאמינים שתומכים בו. למרות שחלקם מודעים למעשיו, הם מתעקשים כי לאיש מגיעה הזדמנות נוספת ו"אסור לשכוח לו חסד נעורים". עם זאת קשה שלא לתהות לאן תפנה קהילתו של הרב, מאחר שמדובר במאות בתי אב שמתגוררים בחולון כקהילה פעילה לה מוסדות חינוך, בתי כנסת ומפגשים חברתיים.
בחצר הרב סירבו להגיב.